Simen1 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg burde skrevet bobler ja. Ellers, takk for forklaringa. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Intel High Definition Audio Hva innebærer egentlig dette? En egen APU eller kun "codec"? Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Med unntak for enkle streaming aksesser til minnet så gir det god mening å ha høyere båndbredde på RAM enn på FSB. FSB trigger ikke CAS, RAS, tRCD, osv. timings på minneaksesser mens minnemodulene naturlig nok gjør det. Har du litt hopping i adresseområdet så trigger du fort noe ekstra timinger i minnemodulene slik at selv en 12,8 GB/s minnebuss ikke vil kunne utnytte en 8,5GB/s FSB. Med to kjerner øker sannsynligheten for at minneaksessen blir mer tilfeldig siden to tråder vil få flettet sine minneaksesser.6264729[/snapback] Tja. Hopping i adresseområdet behøver ikke gi dårligere båndbreddeutnyttelse eller høyere idle/loaded latency. I en serie aksesser har ikke nødvendigvis mønsteret eller timingene betydning med mindre databussen blir ledig før den aktuelle raden/kolonnen er klargjort for lesing - da vil det naturlig nok bli bobler. Men når det er aktivitet i I/O-delen av minnet, kan nye adresser forberedes til lesing/skriving i påvente av ledige timeslots på databussen, så trigging av flere interne operasjoner er ikke synonymt med bobler/forsinkelse. Teknikkene for å kamuflere forsinkelser internt i modulene vil jeg si er meget bra, og det gjelder spesielt for DDR2, som støtter inntil åtte interne banker, og Posted CAS (for å redusere kommandokollisjoner). Hopping mellom bankene er jo selve fundamentet i Interleaved Burst Mode, den mest aktuelle metoden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Quintero: Irriterende avatar du har hehe. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Quintero: Irriterende avatar du har hehe. 6268838[/snapback] Ja, når man skjønner den kan man med rette kalle seg smart! Hvis du vil se flere optiske illusjoner kan du jo klikke her http://images.google.no/images?svnum=10&hl...s&btnG=S%C3%B8k Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hehe joda jeg skjønte den, men jeg måtte rett og slett kommentere den selv om jeg i tillegg skjønte hvilket svar jeg ville få . Takk for linken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå