skylinepower Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg slo på maskinen i går morest og da funket den sole klart. jeg hadde glemt og slått av sjermen så brorin min gjorde det etter at jeg hadde gått til skolen. Når jeg kom hjem så slo jeg på maskinen og sjermen degge funket men det kom ikke noe på sjermen men den funket. Hva kan gjøres for at det går i lag? Har prøvd og tatt ut sjermkortet og satt det inn igjen. Jeg hentet en annen sjerm og det samme kjed med den og. Trenger svar fort!! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Prøv et annet skjermkort, har du sjekket at ledningen sitter som den skal i skjermen? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 har gjort det. Men hva kan da være galt? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Noen skjermer har innebygget powersaving/strømsparing, andre har muligheter til å styre dette fra skjermens menyer (utenom Windows, selve skjermen). Noen ganger vil det da hjelpe å dra ut strømpluggen en 15-20 minutter, og skru på igjen. Andre ganger må man rett og slett inn i skjermens menyer og rote, for å skru av/ned strømsparingen som "kicker inn". Hvis du får bilde akkurat idet du starter opp maskinen (BIOS - viser RAM, CPU etc., og Windows bildet som loader) er det trolig en Windows oppløsning som er satt litt for høyt Hvis du likevel ikke har skjermbilde i BIOS med to skjermer på samme skjermkort, og du i tillegg har forsøkt å bytte mellom VGA/DVI samt forsøkt begge skjermkort utganger, da bør du seriøst vurdere å forsøke selve skjermen på en annen maskin. Hvis skjermen nå viser bilde, ville jeg vurdert å sjekke skjermkortet ditt på en annen maskin i tilfelle dette faktisk har tatt kvelden. EDIT: Seint på natten Endret 18. juni 2006 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå