audun1 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei. Har søkt rundt på nettet og forumet etter en enkel søkefunsjon i access. Jeg har følgende tabell: ID = Autonummer. Film_navn info aktivitetstype sted målgruppe tema Produsent Det er tabellen. på skjemaet skal jeg ha en comboboks som lister alle temaene (en tabell til kansje) og en tekstboks som en kan gjøre fritekst søk i info cellen med. har nå jobbet med dette siden kl 11.00 i går så jeg har prøvd og JA jeg har brukt google Håper noen kan veilede meg på riktig vei Lenke til kommentar
ravika Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei. Har søkt rundt på nettet og forumet etter en enkel søkefunsjon i access. Det er tabellen. på skjemaet skal jeg ha en comboboks som lister alle temaene (en tabell til kansje) og en tekstboks som en kan gjøre fritekst søk i info cellen med. har nå jobbet med dette siden kl 11.00 i går så jeg har prøvd og JA jeg har brukt google Håper noen kan veilede meg på riktig vei 6257752[/snapback] Hvor er det du ønsker å sortere treffene utifra? En Listbox eller ett delskjema i skjemaet, eller har du et tabellskjema hvor du har filtreringsfeltene i toppteksten? Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Hei. Har søkt rundt på nettet og forumet etter en enkel søkefunsjon i access. Det er tabellen. på skjemaet skal jeg ha en comboboks som lister alle temaene (en tabell til kansje) og en tekstboks som en kan gjøre fritekst søk i info cellen med. har nå jobbet med dette siden kl 11.00 i går så jeg har prøvd og JA jeg har brukt google Håper noen kan veilede meg på riktig vei 6257752[/snapback] Hvor er det du ønsker å sortere treffene utifra? En Listbox eller ett delskjema i skjemaet, eller har du et tabellskjema hvor du har filtreringsfeltene i toppteksten? 6257972[/snapback] Alså det vet jeg ikke helt.. men jeg kom litt videre med dette. Jeg laget en reaport hvor jeg reffererte til en spørring. I spørringen har jeg følgende: SELECT Filmer.[iD], Filmer.[Film_navn], Filmer.[info], Filmer.[AktivitetsType], Filmer.[sted], Filmer.[Tema], Filmer.[Produsent] FROM Filmer WHERE (((Filmer.Film_navn)=[Velg Film])); Da må jeg skrive Nøyaktig det som filmen heter. Men hva om filmen heter Ute på tur og jeg skriver ute.. Da skulle gjerne alle som inneholder ute i film cellen komme. Håper det var bedre forklart. Takker meget.. Lenke til kommentar
ravika Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Alså det vet jeg ikke helt.. men jeg kom litt videre med dette. Jeg laget en reaport hvor jeg reffererte til en spørring. I spørringen har jeg følgende: SELECT Filmer.[iD], Filmer.[Film_navn], Filmer.[info], Filmer.[AktivitetsType], Filmer.[sted], Filmer.[Tema], Filmer.[Produsent] FROM Filmer WHERE (((Filmer.Film_navn)=[Velg Film])); Da må jeg skrive Nøyaktig det som filmen heter. Men hva om filmen heter Ute på tur og jeg skriver ute.. Da skulle gjerne alle som inneholder ute i film cellen komme. 6258087[/snapback] For å kunne søke på deler av ordet må du bruke WHERE (((Filmer.Film_navn)Like "*" & [Velg Film] & "*")); Da vil du kunne søke etter endel av ordet uansett hvilken del av ordet du skriver inn. (Begynnelsen, slutten eller midten) Dette kan fint kombineres med en referanse til et felt i ett skjema istedet for [Velg Film]. Tror jeg vil anbefale et delskjema med filtrering i hovedskjemaet eller et tabellskjema med filtrering i toppteksten. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Det fungerte helt perfekt.. Sinnsykt bra. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Hei. Et spm til.. Hvordan får eg en form til og åpne seg automatisk når databasen blir åpnet i access ? Formen heter Filmer Takker meget Lenke til kommentar
ravika Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei. Et spm til.. Hvordan får eg en form til og åpne seg automatisk når databasen blir åpnet i access ? Formen heter Filmer Takker meget 6258312[/snapback] Enten kan du lage en Macro, som du lagrer som AUTOEXEC (Som gjør at macroen kjøres når databasen åpnes) Eller så kan du velge dette som et valg under Verktøy --> Oppstart --> Vis skjema Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Takke veldig. Dette er et sykt bra forum Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå