Gå til innhold

Når kommer LCD-TV med 1080i oppløsing?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle skjermer med "HD Ready"-merket støtter både 720p og 1080i i 50/60 Hz. :)

Det er ikke dermed sagt at panelet har tilstrekkelig oppløsning til å utnytte dette fullt ut, det eneste kravet HD Ready stiller der er 720 fysiske linjer.

Lenke til kommentar

Åh, den så jo genial ut! Kanskje det blir noe slikt på meg utpå høsten? Både DVI og HDMI høres bra ut. Har ikke sett så mye etter dette, men var redd man måtte velge (dette er første jeg har sett med begge... ...men nå har jeg ikke leita så lenge akkurat da).

Lenke til kommentar

Det er massevis at 1080 TVer i utlandet. I statene f.eks. er det skammelig lett å få fatt i slike skjermer til en billig penge. Problemet her er vel det at det er få slike skjermer som har kommet til norge enda (av uviss grunn).

Den skjermen som ble linket til her virket veldig interessant i forholf til pris, men 800:1 kontrast høres ikke bra ut i det hele tatt. For en 37" må vel det være for lite? Tror ikek jeg hadde kjøpt en slik TV uten kontrast på minimum 1200:1 (kontrast er i mine øyne noe av det viktigste på en skjerm generellt sett), men likevel interessant at det finnes 1080 for 15k.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...