Yankes Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg bruker div-elementer på siden min og lurer på hvordan jeg kan få dem til å fortsette selv om det ikke er noe mer der! Jeg har en bakgrunsfarge og vil at den div'en skal fortsette helt ned til bunnen av siden, jeg har prøvd med "height: 100%", men det blir for mye for det er noe anna over den div'en jeg skal ha helt ned så da blir det for lang og jeg må scrolle! hmmm, dette ble veldig rart forklart, men håper dere forsto..! Bare spør om du ikke skjønte det helt! Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/ Forklaring og løsning. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/ Forklaring og løsning. Jeg prøvde den... background: #ccc url(../images/bg_birch_800.gif) repeat-y 50% 0; ... men det hjalp ikke! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg har akkurat fiksa et slikt problem... Skriv bare den lenged en du vil ha i height atributen i div elementet. Vis du vil at den skal følge teksten, f.eks til en gjestebok kan du fjerne hele height atributen. ps. til det siste må du passe på at den teksten som du skal inne i den forlengende ruta må være det eneste som er inni. lykke til Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg har akkurat fiksa et slikt problem... Skriv bare den lenged en du vil ha i height atributen i div elementet. Vis du vil at den skal følge teksten, f.eks til en gjestebok kan du fjerne hele height atributen. ps. til det siste må du passe på at den teksten som du skal inne i den forlengende ruta må være det eneste som er inni. lykke til Jaja, det vet jeg.. men når siden min ikke fyller hele skjermen så vil jeg at bakgrunnen skal fortsette helt ned til bunnen! Så hvis siden ikke dekker hele skjermen kan jo ikke bakgrunnen bare stoppe midt på! Og det er heller ingen vanlig bakgrunn bak hele siden liksom, den har jeg fiksa! Jeg har en meny på venstre side og jeg vil at hele den div'en menyen er i skal fortsette helt ned til bunnen av skjermen, for jeg har en egen bakgrunnsfarge der menyen er! Og som sagt så funker det ikke med "height: 100%" på grunn av: 1) Da blir siden "for lang" og jeg må scrolle, for det er en header på toppen av siden og menyen kommer under den! 2) Hvis siden min går over hele skjermen så stopper bakgrunnen når jeg begynner å scrolle for den går bare til bunnen og der stopper den! Nok en gang, veldig dårlig og vrient forklart, men håper dere skjønte det! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Har du prøvd dne andre delen. den vil funke. den følger teksten helt til teksten slutter. Funker nå for meg Edit: f.eks: <div weight="Xpx"> menyen her </div> Du skriver altså ikke height atributen i div koden. Endret 7. juni 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Har du prøvd dne andre delen. den vil funke. den følger teksten helt til teksten slutter. Funker nå for meg Edit: f.eks: <div weight="Xpx"> menyen her </div> Du skriver altså ikke height atributen i div koden. hmmm, prøvde nå, men det funka ikke det heller gitt! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hva hvar det som skjedde når du la til koden?? beklager for litt skrift feil Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Hva hvar det som skjedde når du la til koden??beklager for litt skrift feil Ingen ting! virka som om den ikke funka! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 hm rart. Kan æ få se på koden?? Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 CSS #left { width: 150px; border-right: #000 1px solid; background: #ddd; float: left;} HTML <div id="left"> Hele menyen nedover her! </div> Sånn den er nå så stopper hele div'en der all teksten stopper! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 ja det var det jeg prøvde å forklare. Men hva er det du vil ha?? Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Hehe, jeg er ikke så god til å forklare, men jeg vil at siden skal den div'en skal fortsette helt ned til bunnen av siden! den skal IKKE stoppe der teksten stopper, men fortsette helt ned til bunnen av siden, altså ned til "statuslinja" på skjermen til den som ser på siden! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 da må det være heigt: 100%; den går nemlig 100 % av skermen. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Ja, jeg vet det! Men nok en gang: Jeg har en header på toppen, så kommer menyen under den! Og hvis jeg setter "height: 100%" på menyen så vil den fortsette lengre enn til bunnen av skjermen, og jeg blir da nødt til å scrolle! Hadde menyen startet helt fra toppen av siden hadde det funka med "height: 100%", men det er nemlig det den ikke gjør, og da virker ikke det! Noen andre som har noen gode forslag til hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 vor mange prosent er headern da?? hvis de er 30 % så setter du 70 % i heigt på menyen Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Ja, jeg vet alt det der! Men er det noen andre som vet om noe anna? En anna måte å få til dette på! Vet ikke hvor stor headeren er, men det kan jeg jo finne ut... Også er det en ting til, i firefox, når du setter f.eks. "height: 100%" så stopper siden på 100%, så hvis det blir såpass mye skrift at man må scrolle for å se alt så vil ikke bakgrunnen bli med om du scroller! Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Er det noen andre her som vet om en anna måte? også lurer jeg på hvorfor "height: 100%" ikke funker i Internet Explorer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå