Gå til innhold

Knus min teori om "Gud"


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det finnes noen gud, ikke i kristen, islamsk, eller noen som helst annen forstand. Jeg tror at folk er religiøse fordi man har et behov for å forklare noe man ikke kan forklare, ved normal logisk tenkning eller, til en viss grad vitenskap. Da er religion og gud en enkel løsning. Bare fordi vi ikke vet svaret på noe, betyr ikke at det må finnes en gud, eller en religion. Kanskje kan spørsmålet om hva som eksisterte før universet være det samme som å spørre om hva som er nord for nordpolen på jorda? if you catch my drift....

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje kan spørsmålet om hva som eksisterte før universet være det samme som å spørre om hva som er nord for nordpolen på jorda? if you catch my drift....

6397194[/snapback]

 

 

Nei, det gjør bare vondt verre. :no: Det beste (og mest riktige) svaret på hva som skjedde før vårt univers er å innrømme at vi faktisk ikke vet svaret på det pr idag. Mange mener at selve tiden startet i Big Bang, mens endel andre (vitenskapsfolk) mener at det kan ha eksistert noe før det også, dvs at tiden er uendelig. Anbefaler på det sterkeste å lese noe av det fysikerne Paul Steinhardt og Neil Turok har skrevet om en syklisk kosmologi! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg vil bare meddele at jeg ikke er 100% sikker lenger (kanskje nede i 20%?) på teorien min.

 

 

 

Hva er vitsen med å tro? Hvorfor ikke bare akseptere den tilstanden vi er i og gjøre det beste ut av det?

6351930[/snapback]

 

Hva er vitsen med å ikke tro? Hvis det får deg til å føle deg bra ved å tro, og du ikke utsetter andre for misnøye ved å gjøre det, så må jeg nesten si at det er det samme om man tror på en gud eller ikke. Det viktigste er at man er fornøyd med seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg vil bare meddele at jeg ikke er 100% sikker lenger (kanskje nede i 20%?) på teorien min.

 

 

 

Hva er vitsen med å tro? Hvorfor ikke bare akseptere den tilstanden vi er i og gjøre det beste ut av det?

6351930[/snapback]

 

Hva er vitsen med å ikke tro? Hvis det får deg til å føle deg bra ved å tro, og du ikke utsetter andre for misnøye ved å gjøre det, så må jeg nesten si at det er det samme om man tror på en gud eller ikke. Det viktigste er at man er fornøyd med seg selv.

6417774[/snapback]

 

Amen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...