Gå til innhold

Motorstorm In-Game Klipp

Avean

Anbefalte innlegg

Fant en ny gameplay video av Motorstorm som jeg ikke har sett før. Den viser mer av spillet og at grafikken er akkurat lik det vi så presentert på E3 2005. Dette blir jo ett diskusjonsemne i hver eneste tråd om PS3 så tenkte jeg like greit kunne lage en tråd om det.

Kan se klippet her:

http://www.youtube.com/watch?v=iwvAJFSbZkg&search=motorstorm

Ekstremt imponerende ! Dette skal kjøpes når det kommer ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lik grafikk som i animasjonsfilmen vi så på E3 2005? Eh? Har du røyka crack? Er jo ikke i nærheten engang.

Det ser man selv på det lavoppløselige klippet, gi oss et HD-klipp så hadde det vært enda mer evident.

BTW: Du veit ikke om det vi ser kjøres på PS3, alt vi så på E3 ble kjørt fra PC'er.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Avean, dette er jo et at av de klippene som kommer fram hvis man følger linken til KongRudi i https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=584170 - tråden for bare noen dager siden. Og akkurat dette klippet har jo så dårlig videokvalitet og ikke gir grunnlag for å bedømme hverken spesielt positivt eller negativt. Det finnes videoer med bedre kvalitet der ute, og de viser at kvaliteten overhodet ikke er som det pre-rendra greiene vi så fra E3 i 2005.

Slapp av, PS3'n blir sikkert bra nok den.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

At det ikke ser like bra ut som skrytevideoen på E305 er vel ingen bombe.

Skulle jo ikke mye til for å se at det ikke var ingame, men det ser unektelig bra ut på detaljer og fysikk.

Syntes han kjørte veldig sakte, eller så håper jeg det bare var at kamera fanget fartsfølelsen dårlig for det gikk tregt!

Gleder meg til de virkelige bilspillene kommer, sånn som GT5 og WRC på PS3 :dribble:

(og ja, Forza 2 blir fett det også ;) )

Lenke til kommentar

Hvis man sammenligner med skrytevideoen fra E3 2005 her virker det litt som lureri. Sammenlignet med de nye ingame videoene virker det som om det litt over halvveis i E3 05 videoen er klippet inn noen få scener som kan minne om de nye ingame videoene, mens resten er CGI.

Altså en sammenblanding av bløff og det PS3 kan prestere reellt, satt sammen på en slik måte at seeren ikke skal forstå hva som er hva. Og når spillet endelig kommer ut håper selvfølgelig PR folkene at E3 05 videoen er såpass glemt, men at hype faktoren likevel får spilleren til å tenke "wow det ser jo bra ut" selv om det bare er et middelmådig spill.

Husker referat fra en pressekonferanse med Sony da de skulle lansere det nye SACD formatet en del år tilbake. Hifi journalistene sitter spikret og synes dette låter virkelig bra da plutselig en signalkabel faller ut fra anlegget. På en mysteriøs måte fortsetter anlegget å spille musikk da man skulle tro alt annet. It's a Sony eller er det It's a Phony?

Lenke til kommentar

Joda, om du skal kalle en promotion video for lureri, så er det vel det da.

Saken er at både Wii,Ps3 og 360 viser gjerne frem tingene på en så god måte som overhode mulig for å oppnå en hype, som igjen fører til salg.

Og det var vel et par videoer fra 360 på E305 som også var godt pyntet på ved hjelp av pc.Dette er ikke lureri, men markedsføring i et grafikkkåt marked.

Det er først når produktet er i butikkene noen kan si om Sony bare har drevet narr med oss, slik visse antyder, eller om de faktisk har noen ess i ermet som vi ikke vet.

Btw. Var du på denne pressekonferansen, eller er det bare nok et Sony er slem rykte plukket opp fra x-box forum?

Lenke til kommentar

problemet er at etter sigende begynte man å utvikle motorstorm først etter E3 i fjor. så uansett åssen man vrir og vender på det, var videoen fra i fjor fake.

men men. jeg har spilt motorstorm, det er et pent spill, har en del lovende muligheter, men om det er virkelig gøy vet vi ikke før det kommer i butikkene.

med unntak av heavenly sword (som ikke kommer til release) og til en visst grad resistance, er det ikke fryktelig mye som gjør at jeg ville kjøpt meg en PS3 på dag én.

Endret av wise
Lenke til kommentar
Lik grafikk som i animasjonsfilmen vi så på E3 2005? Eh? Har du røyka crack? Er jo ikke i nærheten engang.

Det ser man selv på det lavoppløselige klippet, gi oss et HD-klipp så hadde det vært enda mer evident.

BTW: Du veit ikke om det vi ser kjøres på PS3, alt vi så på E3 ble kjørt fra PC'er.

6257598[/snapback]

Er kanskje litt vanskelig å se når det er så lavoppløselig men du ser det er akkurat samme lyssetting og akkurat samme shaderversjon på modellene. Det er også samme fysikkmotor som ble vist i traileren. Firmaet bak Motorstorm sa jo at selv om det klippet fra 2005 var lagd som en trailer var det tatt fra ingame.

Det er 2 ulike videoer nå som viser dette. Klart at ting skjer fantastisk ut i HD format men man greier fint å se hvilken shader og lyssetting som foregår på lavoppløselige filmer også.

Lenke til kommentar

Greit, la oss slutte spekulasjonene. Jeg så MotorStorm på E3, og det var rimelig daft. Spillet i seg selv kan kanskje bli morsomt nok med litt arbeid, og Avean har rett i at det er mange av de samme effektene som tas i bruk, men la oss slå det fast én gang for alle: MotorStorm, per i dag, er fortsatt langt unna målsettinga de viste fram på E3 i fjor.

Kan det bli like pent som den filmen de viste? Kanskje ikke. Kan PS3 spytte lekker grafikk og masse flotte shadere i deilige oppløsninger? Javisst.

Lenke til kommentar

Saken er at både Wii,Ps3 og 360 viser gjerne frem tingene på en så god måte som overhode mulig for å oppnå en hype, som igjen fører til salg.

Og det var vel et par videoer fra 360 på E305 som også var godt pyntet på ved hjelp av pc.Dette er ikke lureri, men markedsføring i et grafikkkåt marked.

Det er først når produktet er i butikkene noen kan si om Sony bare har drevet narr med oss, slik visse antyder, eller om de faktisk har noen ess i ermet som vi ikke vet.

Btw. Var du på denne pressekonferansen, eller er det bare nok et Sony er slem rykte plukket opp fra x-box forum?

6258227[/snapback]

Jeg kaller det litt tvilsom markedsføring. Når man markedsfører et produkt skal man ikke tillegge produktet egenskaper det ikke har. Selvfølgelig prøver alle å sette produktet sitt i et best mulig lys. Men når man ser en reklamefilm for f.eks. en Citroen C4 som plutselig blir til en dansende robot forstår nok de fleste at dette ikke er en egenskap ved produktet. En reklamefilm for et dataspill blir litt annerledes etter min mening. Hvis det er åpenbart at traileren ikke er ment å representere spillet ingame, eller det er klare forskjeller mellom ingame og CGI i traileren er det greit nok. Men hvis ingame og CGI er blandet sammen på en måte som kan virke forvirrende, eller CGI gir seg ut for å være ingame er det etter min opopfatning på grensen til villedende markedsføring. Nå er jo ikke dette ren kommersiell markedsføring, mer små smakebiter fra kommende spill. Men rent etisk er problemstilingen den samme.

P.S. Nei jeg reiser ikke rundt på pressekonferanser, men hifi har alltid vært min lidenskap ved siden av blant annet spill, så dette har vært diskutert i seriøse hifi magasiner.

Lenke til kommentar

6258227[/snapback]

Jeg kaller det litt tvilsom markedsføring. Når man markedsfører et produkt skal man ikke tillegge produktet egenskaper det ikke har. Selvfølgelig prøver alle å sette produktet sitt i et best mulig lys. Men når man ser en reklamefilm for f.eks. en Citroen C4 som plutselig blir til en dansende robot forstår nok de fleste at dette ikke er en egenskap ved produktet. En reklamefilm for et dataspill blir litt annerledes etter min mening. Hvis det er åpenbart at traileren ikke er ment å representere spillet ingame, eller det er klare forskjeller mellom ingame og CGI i traileren er det greit nok. Men hvis ingame og CGI er blandet sammen på en måte som kan virke forvirrende, eller CGI gir seg ut for å være ingame er det etter min opopfatning på grensen til villedende markedsføring. Nå er jo ikke dette ren kommersiell markedsføring, mer små smakebiter fra kommende spill. Men rent etisk er problemstilingen den samme.

P.S. Nei jeg reiser ikke rundt på pressekonferanser, men hifi har alltid vært min lidenskap ved siden av blant annet spill, så dette har vært diskutert i seriøse hifi magasiner.

6258360[/snapback]

Joda jeg er forsåvidt enig i det du sier, og synes også de helst skal vise reell vare når de først viser noe.

Men stort sett alle spill kommer jo med litt vel pompøse demosnutter om dagen.

Tenker på f.eks Call of Duty 3 eller Killzone 2, og selv om de bare blir halvparten så bra som de ser ut nå skal ikke jeg føle meg snytt.

Er vel generellt av den oppfatning av at all reklame skal tas med en klype salt, uansett hva de prøver å selge.

Hadde vært artig å sett en video fra den konferansen da :D

Uansett, jeg har vel egentlig ikke så mye mer grunn til å stole på MS enn Sony, men så lar jeg øynene bestemme hva jeg synes er best mot slutten av året også.

Tror nok jeg må ha alle tre :thumbup:

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...