Gå til innhold

Feilmelding i XP Kontroller minnet .........................

Knut_Robert

Anbefalte innlegg

fikk ny pc med xp for et par måneder siden. etter at jeg begynte å bruke maskinen skjer det at den restartes uten forvarsel. Jeg får en kjapp melding med teksten:

"

Det er oppdaget en feil, og windows avsluttes for å forhindre skade. dersom dette er første gangen ( det er det ihvertfall ikke), restart maskinen, hvis ikke :

Kjør systemdiagnoisering fra maskinvareprodusenten. kjør spesielt minnekontroll, og kontroller om minnet er skadet.(hvordan gjør jeg det) Deaktiver alle nylig installerte maskinvare og drivere. Bytt alternativt videokort

Trykk F8 for avansert oppstart og velg sikkerhetsmodus

starter dumping av fysisk minne....

teknisk 0x00000007F (0x00000008, 0x80042000, 0x00000000, 0x00000000)"

skjermen blir blå og den bare starter på nytt.

det er særlig når jeg starter en ny kommando / søk / vindu i explorer eller outlook at dette skjer. i dag har det skjedd 3-4 ganger, og jeg mister jo alt jeg har gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, o'uheldige.

Jeg har hatt det nøyaktig samme problemet.

Mitt problem kom da jeg satte inn en ekstra ram-brikke, så jeg satt med 2x256 Samsung DDR-266.

Jeg fikk et dusin forslag, men det jeg tror stemmer best var det han ene fra komplett sa, nemlig at hovedkortet ikke leverer nok spenning til minne-kretsen på hovedkortet, og at systemet da blir ustabilt, noe som gjør at Xp avbryter for å hindre skade.

Jeg måtte selv bare droppe to ram-brikker, og tro meg, jeg prøvde alt om hverandre, og det var ikke noe galt med minnet.

Hadde et ASUS-hovedkort. A7M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...