Knut_Robert Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 fikk ny pc med xp for et par måneder siden. etter at jeg begynte å bruke maskinen skjer det at den restartes uten forvarsel. Jeg får en kjapp melding med teksten: " Det er oppdaget en feil, og windows avsluttes for å forhindre skade. dersom dette er første gangen ( det er det ihvertfall ikke), restart maskinen, hvis ikke : Kjør systemdiagnoisering fra maskinvareprodusenten. kjør spesielt minnekontroll, og kontroller om minnet er skadet.(hvordan gjør jeg det) Deaktiver alle nylig installerte maskinvare og drivere. Bytt alternativt videokort Trykk F8 for avansert oppstart og velg sikkerhetsmodus starter dumping av fysisk minne.... teknisk 0x00000007F (0x00000008, 0x80042000, 0x00000000, 0x00000000)" skjermen blir blå og den bare starter på nytt. det er særlig når jeg starter en ny kommando / søk / vindu i explorer eller outlook at dette skjer. i dag har det skjedd 3-4 ganger, og jeg mister jo alt jeg har gjort. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 skjedd et par ganger med meg også Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 jeg kjører win 2000 da, så det har ingenting med xp å gjøre. Sansynligvis står ikke minnet godt nok i. Lenke til kommentar
Knut_Robert Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Skal få kontrollert det, gir deg svar om det funket, maskinen må leveres inn pga garantien, kan ta litt tid. Lenke til kommentar
Knut_Robert Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Er det andre gode tips jeg burde forsøke i tilfelle det ikke funker, håper jeg å få det med, før jeg leverer maskinen slik at jeg kan legge det frem, i butikken, og bli kvitt problemet. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Men du, restarter mskinen av og til uten at det kommer opp en feilmelding? Lenke til kommentar
Knut_Robert Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Den restarter uten forvarsel også Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Les her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=58714&forum=25 En del som har hatt det samme problemet. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hei, o'uheldige. Jeg har hatt det nøyaktig samme problemet. Mitt problem kom da jeg satte inn en ekstra ram-brikke, så jeg satt med 2x256 Samsung DDR-266. Jeg fikk et dusin forslag, men det jeg tror stemmer best var det han ene fra komplett sa, nemlig at hovedkortet ikke leverer nok spenning til minne-kretsen på hovedkortet, og at systemet da blir ustabilt, noe som gjør at Xp avbryter for å hindre skade. Jeg måtte selv bare droppe to ram-brikker, og tro meg, jeg prøvde alt om hverandre, og det var ikke noe galt med minnet. Hadde et ASUS-hovedkort. A7M. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har også asus kort (P4S8X) men bare 1 ram-brike på 512 mb. Så eg tvile på at mitt problem har noe med rammen og gjøre fordi eg har sett noen som har akkurat det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå