Gå til innhold

15,4" vs. 17" skjerm på bærbar


Anbefalte innlegg

Ja som topicen sier, hvor stor forskjell er det egentlig på 17" og 15,4" skjerm, tenker da på størrelsen på den bærbare da. Er 17" for stort til å ha med seg på skolen, diverse andre plasser? Hvordan er det å spille på en 15,4" skjerm? Er det for lite? Andre ting dere vil trekke frem som skiller disse skjermtypene? Er vel de to størrelsene det står mellom for de fleste.

 

Jeg skal da kjøpe ny bærbar og vet ikke helt om det blir 17" eller 15,4". Vet ikke om 17" blir for stort, skal i millitæret til høsten og vil ha en bærbar for det meste, men som likevel skal være bærbar.

 

Da håper jeg på mange fine argumenter for 17" og 15,4" :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15.4" er widescreen og fungerer perfekt for togturer da den passer akkurat til størrelsen. Selv tenker jeg at hvis jeg skal ha noe med 17" så kjøper jeg meg en stasjonær PC :)

 

 

Når det gjelder spilling så funker det og greit, det er heller spesifikasjonene til maskinen som styrer spillopplevelsen uansett.

Lenke til kommentar

Til meg står det mellom en Dell 9400, med 100 gig disk(5400rpm)2gig ram, og 7900 gs grafikk og en Asus A6Ja med 2gig ram 1,86GHz cpu, x1600 grafikk og 100gig disk (4200rpm).

 

Skal brukes til spilling, og leking i kjedelige stunder i millitæret. Skal også brukes litt på skolen før sommeren, må også gå ann å ha oppe i bilen og tog og diverse.

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar

Jeg har en pc med 15,4" og synes den er ganske stor... Kunne egentlig tenkt meg en mindre skjerm hvis jeg skulle drasset den med meg - noe jeg ikke gjør noe særlig av.

 

PS 1680x1050 er litt høy oppløsning på en 15,4", bittelitt lavere hadde gjort seg, 1440x900 hadde vært akkurat passe.

 

Skjermkortet er forresten det som avgjør om du kan spille på den eller ikke ;)

Lenke til kommentar

Hadde 17" før den var og kraftig men bråkte noe sinnsykt. solgte den og holdt meg til stasjonær en stund. men nå som jeg reiser rimelig mye (fram og tilbake mellom foreldre) ble det mer praktisk med laptop. kjøpte meg A6JA og er storfornøyd. stilegående, kraftig og stilig. tenkte jeg skulle sette en etch fra Shatteredweb disse er hvite og gjør maskinen unik siden de customlager etchene etter ønske. Litt OT.

 

Tilbake til topic: liker 15,4" om man er flytter på seg en gang i blandt. 17" passer best å stå stasjonært. syns det blir for mye å drasse på.

 

det med spill på 15" er ikke noe problem, du tar bare skjermen på fanget :)

Lenke til kommentar

Har en Tundra fra psdata med 15.4" widescreen skjerm og synes den er akkratt passe... Har hatt/testet diverse bærbare med 12-14" og 17" skjerm, og synes disse blir enten for små eller store!

Komer an på bruken, men 15.4 skjerm er gode greier for min del, og den tar ikke så mye mer plass en feks. en vanlig 14-15" skjerm. Merket ingenting jeg ihvertfall.. ;)

 

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Skjermkortet er forresten det som avgjør om du kan spille på den eller ikke ;)

6257303[/snapback]

Hva med hardisken.?

 

Valve steam spill (som eksempel) står det foreksempel min.7200prm i systemkrav, så om hardisken er så treig/stille som 4200rpm så kan det vel bli et problem der også.?

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Jeg har nylig kjøpt inn 15 nye 9400-maskiner med 1920x1200-oppløsning og X1400-kort, ypperlige maskiner, stillegående og gjennomførte. Har også ett par maskiner med 7800 og 7900-kort og de drar skinnet av pølsa når det kommer til pris / ytelse.

 

17" virker så utrolig stort for de fleste, men det er faktisk veldig behagelig.

Lenke til kommentar

Ettersom 15.4" er widescreen, er det utrolig greit å se filmer og tv-episoder på en slik skjerm, ettersom det meste sendes i 16:9 format for tiden.

 

---

Intellimusa:

 

Et godt valg, tviler ikke på at du blir fornøyd! :)

Endret av ^kissa^
Lenke til kommentar
Skjermkortet er forresten det som avgjør om du kan spille på den eller ikke ;)

6257303[/snapback]

Hva med hardisken.?

 

Valve steam spill (som eksempel) står det foreksempel min.7200prm i systemkrav, så om hardisken er så treig/stille som 4200rpm så kan det vel bli et problem der også.?

6258773[/snapback]

Litt off topic men:

Nå ble jeg litt nærvøs her. kan jeg ikke spille HL2 på Asusen med 4200rpm? Som sagt har jeg kjøpt en ekstern disk på 300gig og 7200 rpm, vil det være raskere og loade spill og slikt fra en slik disk(er USB2.0)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...