Gå til innhold

Egen *nix-avstikker av gratis program-tråden?

Anbefalte innlegg

Er det en egen tråd med gode programmer du ikke klarer deg uten som begrenser seg til programmer du får kjørt på *nix-systemer?

Jeg vet jo godt at det er en meget bra tråd her, men at den ikke skiller mellom hva som går til hvilket OS og/eller at mesteparten der er til MSWin. Jeg ser at i noen av programmene står det hvilke OS det går på, men slettes ikke alle.

Hvis det ikke er, hadde det vært en ide å lage en avstikker her med en liste over gode (og SELVFØLGELIG gratis) programmer som ikke nødvendigvis pleier å være standard i de forskjellige pakkene?

EasyUbuntu-samlingen til Ubuntu er ett godt eksempel på noe som ike kommer som standard, men som er bra og meget nyttig (dog bare for Ubuntu-brukere her da.. :) ).

Ett annet eksempel kan jo være å liste opp diverse alternativer til hverandre. For eksempel X11 vs DirectFB. Eller hva med UltraMixer som man kan bruke opp mot Hercules Dj-Console med MIDI?

På mange måter ett tips-kart i programvare-jungelen.

Kan jo hende dette er en idiotisk ide, men jeg kaster nå ut ballen likevel.

Edit: Og selvfølgelig sette den som sticky hvis den utvikler seg og holdes ved like.

Edit 2: Jeg kommer også til å spørre på orginal-tråden om det hadde vært en ide å for eksempel legge noen ikoner foran hvert program i listen som fortalte hvilke OS det går på. De kommer sikkert til å hate meg for å komme med ett forslag som innebærer utrolig mye arbeid for trådstarter.. ;)

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...