tora82 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Maskinen startes opp, men bios vil ikke starte. Harddisken sviver, det grønne lyset er på i ca 20 sek. vifte og prosessor-vifte sviver. Skjermen er helt svart. Har skjedd noen ganger i det siste, men etter en stund har den virket som vanlig, men nå vil den ikke starte etter uttallige forsøk.. Har prøvd alle kontakter for å se om de er løse, sjekket ram. Noen som har noe forslag på hva som kan være galt? Maskinen er 1 mnd gammel. XP2000+ 512 MB DDR K7S5A hovedkort 80 MB disk Lenke til kommentar
PKA Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Du kan ha feil på BIOS-brikka di, eller RAM'en. Har hatt begge deler selv, og det er ikke helt enkelt å se forskjellen (oppfører seg "likt"). Jeg sier ikke her at dette utelukker andre feil, men hva jeg mener er mest sannsynlig. -PKA- Lenke til kommentar
dark^dog Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hej folkz! Har akkurat samme problem selv. Har testa både rammen og oppgradert BIOS, men ingen ting hjelper. Får bare maskinen min opp med en AMD Athlon T-Bird CPU på 800 mhz. Ikke med min XP2200+, eller en annen XP1800+. Merkelig at maskinen ikke tar XP prosessore. Heller ingen på komplett data vet hva som er galt. Merkelige greier. Er det noen som har en god link til den nyeste BIOSen til mitt kort? Tror kanskje jeg flasha en helt lik BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå