Nedward Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Jeg bruker en router i nettverket, også fant jeg ut at for å få diverse programmer og spill til å fungere optimalt så må jeg port-forwarde, men så kom jeg også på at det var kanskje lettere å sette den aktuelle pc-en i DMZ, slik at alle portene åpnet seg. Men det resulterte i at alt fungere slik det skulle helt til at jeg deaktiverte og aktiverte nettverkstilkoblingen (slo på windows brannmuren), da ble pluttselig alle portene, så vidt jeg kan si sperret, bortsett fra port 80 (http, det er forsåvidt MEGET lang respons tid også), selv ikke msn vil fungere. Jeg konkluderte først med at det var windows brannmuren som tullet, men etter at jeg dektiverte den så har jeg samme problemet. Jeg har forsåvidt også sjekket om lan ip-en har endret seg etter at jeg plaserte maskinen i DMZ, men det har den ikke. Så det store spørsmålet er, hva er egentlig galt? Jeg bruker forøvrig en Netgear RP614V3 router (ikke trådløs), og det intrigerte nettverkskortet på Asus A8N-SLi (jeg bruker ikke brannmuren som tilhører nVidia). Hvis det er av interesse så har jeg Lofotkraft som ISP (bruker Lyse sitt system) Endret 6. juni 2006 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Patz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Har samme routeren som deg, og hadde også problemer med DMZ, valgte å heller koble en switch før routeren, og den aktuelle maskinen på der. Men prøv først å oppdatere til den nyeste firmwaren fra netgear, og resett routeren. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Hørtes ut som en god idé. Men kan man i port forwarding menyen åpne alle portene?, altså, slik at man skriver 1-65500 i den ruta der man skal skrive port nummeret. Eller vil det bare bli tull med å gjøre det slik? Eventuelt, hva skjer hvis jeg bruker uttaket tv-en til en pc? Jeg vet at hvis jeg kobler en decoder til tv-en til data uttaket på hjemmesentralen så kan den kortsluttes. Men omvendt så har jeg ikke fått noe informasjon om hva som kan skje. Jeg har forøvrig tv via internett. Endret 7. juni 2006 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Patz Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det prøvde jeg også, fungerer, men opplevde etterhvert stor ustabilitet (mister rett og slett tilkoblingen) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Hr funnet ut hva problemet var. Kanskje andre Netgear brukere kan få nytte av det: Jeg hadde åpnet port 1 - 65500 til min ip i port forward menyen, i tillegg til at jeg var i DMZ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå