rmacvest Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hello, sitter her med 2 subber til logitech Z-5500 høytalerpakken. noen her som vet om det er mulig å koble sammen disse 2? ser på koblingen mellom kontrollen og subben så er det en kontakt som ligner på vga skjerm kontakt. Jeg vet at du får tak i en y-splitt slik at du kan kjøre samme bilde på 2 skjermer. hvis jeg f.eks. kjører y splitt mellom de to subbene skal det i teorien spille likt ! Egentlig lurte jeg bare på om noen her hadde gjordt det!! Vennlig hilsen Rune Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Hmm, tror ikke det går med en vanlig vga-kabel, hvis jeg husker rett, ettersom ikke alle pinnene er i bruk for standard VGA-kontakter (pinne 4, 9 og 11). Dermed har sannsynligvis ikke Y-splitten dette heller. Du kan derimot lodde deg en egen kabel, leste om en fyr som koblet sammen tre stk Z-680 på denne måten iallefall Endret 6. juni 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 nå vet jeg ikke hva tilkoblinger det er snakk om for denne saken (bilder?), men en høyttaler (som en sub) er jo veldig enkelt drevet. Den virbrerer basert på den strømmen den får inn. Dvs. er det bare å y-splitte den strømkilden som går inn til subben fra signalkilden. f.eks kan du sikkert y-splitte signalkabelen fra PC'en til sub. Dette finnes det ferdige kabler for hos hi-fi butikker, men en enkel loddejobb vil også fungere uten problemer derso mdu ikke har no imot hjemmemekk. Bedre råd kan jeg ikke uten bilder av hvordn ting er koblet sammen. -Stigma Lenke til kommentar
rmacvest Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) det var kunn det jeg var på leit etter, takker. ser ut til at det blir litt hjemme mekking på meg her. og lage min egen y-splitt. høres enkelt ut da. litt låddetinn. og vga 1 hun og vga 2 hanner kontakter med alle pinner på. og kabel har jeg nok av. ihvertfall til den mengden. har 30 M med 10 par liggende. ser ut til at jeg trenger bare kontaktene, hehe. Takker ihvertfall for alle svar. rune ps! på elfa.se, får du 15 pins y-splitt , og det er da alle pinnene. Endret 6. juni 2006 av rmacvest Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Du bruke bare en stereosplitt-kabel og splitter lyden fra fronthøyttaler-utgangen på lydkortet. Da kan du koble frontpluggen på begge forsterkerne på samme utgang på lydkort. er ikke verre enn det Endret 6. juni 2006 av Lefse Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det innebærer at man har to kontrollenheter. Og dessuten så vil det være serdeles irriterende å måtte justere volum på begge to. En split på *vga* kabelen virker som en mye bedre ide etter min mening. Francis Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det innebærer at man har to kontrollenheter. Og dessuten så vil det være serdeles irriterende å måtte justere volum på begge to. En split på *vga* kabelen virker som en mye bedre ide etter min mening. Francis 6257441[/snapback] Hvorfor det? Kobler du ikke vanligvis fra PC til sub når det står koblet slik som det "skal" ? -Stigma Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det innebærer at man har to kontrollenheter. Og dessuten så vil det være serdeles irriterende å måtte justere volum på begge to. En split på *vga* kabelen virker som en mye bedre ide etter min mening. Francis 6257441[/snapback] Hvorfor det? Kobler du ikke vanligvis fra PC til sub når det står koblet slik som det "skal" ? -Stigma 6257609[/snapback] Nei, på Z-5500 kobles strøm og høytalerene til subben, så kobles all lyd-input til kontrollenheten. Kontrollenheten dekoder inputten, og sender så all lyddata til subben, som sender videre til satelitthøytalerene. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 offtopic: hva er vitsen med det?? De har jo fått mye neggativ tilbakemelding om at den ene subben er overkill. ON: mulig det går med ett y ledd som du snakket om. Ville nok kjøpt det istede for å lage selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå