iChristian Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det jeg ønsker å gjøre er å ha en datamaskin til å styre stereoen. Denne maskinen skal være en tullemaskin med (x)ubuntu 6.06. Jeg ønsker å kunne fjernstyre denne grafisk fra min laptop (ubuntu 6.06) og min kjæres laptop (WXPPRO) . Jeg ønsker da at når jeg starter musikkspilleren på "serveren" med fjernstyreren så skal lyden komme ut via lydkortet på "serveren" og ikke på en, begge, eller eventuellt flere av laptopene alt ettersom. Hvordan skal jeg kunne gjøre dette lettest? og sikrest? Jeg vil selvfølgelig at man må logge på. Allerhelst skal man kunne nøye seg med å taste passord 1 gang, og enda bedre hadde det vært om begge brukerne kunne være logget på samtidig. Er dette mulig?deler av det eller aller helst alt? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 GNOME eller KDE (krfb, shared desktop)? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg for min del blåser i om du bruker Gnome eller KDE. Installer RealVNC og bruk heller det. Gjerne bruk f.eks. Fluxbox som WM med RealVNC. RealVNC starter en egen X-server, og fungerer helt uavhengig av din desktop. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 GNOME eller KDE (krfb, shared desktop)? 6256751[/snapback] Gnome. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg for min del blåser i om du bruker Gnome eller KDE. Installer RealVNC og bruk heller det. Gjerne bruk f.eks. Fluxbox som WM med RealVNC. RealVNC starter en egen X-server, og fungerer helt uavhengig av din desktop. 6256772[/snapback] Hvordan vil dette være med at det gjerne er flere brukere inne samtidig? Og som gjerne skal kunne krangle om hvilken sang som spilles? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hm, det finnes en applikasjon som lar deg styre musikken via et webgrensesnitt. Jeg er bare ikke kar om å huske hva den het Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 music player daemon, olsen? Skal du fjernstyre en desktop, kan freenx være verdt å titte på. Jeg foretrekker det over VNC i de fleste sammenhenger. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Jeg har satt opp serveren min til å være musikkspiller. Med Apache og Mindterm-SSH kan man spille musikk med en Java-plugin i browseren. Spiller bare musikk som er lagret lokalt på serveren da. Programmet er heter MP3Blaster, og brukervennligheten er på nivå med emacs og vi. Måtte kompilere fra kildekode også. Endret 7. juni 2006 av buskmann Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 music player daemon, olsen? 6260322[/snapback] Det kan medføre riktighet, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå