Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en restartes plutselig

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dette problemet i en god stund nå, sikkert snakk om to-tre måneder. I starten var det som skjedde at mens jeg spilte Warcraft 3 på nettet, så kunne pc'en finne på å plutselig restarte seg selv. Siden det begynte, har det bare kommet opp oftere og oftere slik at nå er det umulig for meg å være på pc'en i mer enn ca 10-15 min av gangen. Det virker likevel som at hvis jeg er inne i Windows og bare lar skrivebordet være åpent uten å gjøre noen ting, kan pc'en "fungere" lenger uten at den slår seg av.

Jeg har formatert pc'en uten at problemet er borte. Jeg har også sjekket kontakter i pc'en og sjekket alle vifter. Kan det hende at det er noe bug med harddisken min? Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Strømforsyninga er en ADT 300 hvis det sier noe..

Hvis det er CPU'en det er noe feil med, hvordan kan jeg sjekke om det virkelig er det, og hva kan jeg gjøre med det?

6256735[/snapback]

Er det denne?

Isåfall vil jeg råde deg til å prøve en annen som er kraftigere.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Jupp, det er den.

Jeg har hatt maskina mi sånn som den er nå i snart 2 år, er det ikke rart at det nå plustselig skal være dårlig strømforsyning, eller er dette noe som ikke er så unormalt at skjer?

Hvis du anbefaler ny, hva kan være passende?

Hoverkortet mitt

Ved oppstart av pc, når feilmeldingen dukker opp på skjermen, står det forresten cpu-temperatur. Denne viser noen ganger plutselig 0 (!) og så rett tilbake til ca 90 grader igjen.. dette tyder kanskje også på at det er kjølinga som det er noe feil med, eller?

Endret av sirpetterjones
Lenke til kommentar
Ved oppstart av pc, når feilmeldingen dukker opp på skjermen, står det forresten cpu-temperatur. Denne viser noen ganger plutselig 0 (!) og så rett tilbake til ca 90 grader igjen.. dette tyder kanskje også på at det er kjølinga som det er noe feil med, eller?

6256783[/snapback]

har du prøvd å oppdatere bios? støvsungd pcen for støv og eventuelt kjent på kjøleribba om den er så varm?

Lenke til kommentar

6256783[/snapback]

har du prøvd å oppdatere bios? støvsungd pcen for støv og eventuelt kjent på kjøleribba om den er så varm?

6263155[/snapback]

Jeg har vært i bios og satt til "optimized". Har også prøvd "failsafe", uten resultat. Har også støvsugd pc'en. Jeg har derimot ikke kjent på kjøleribba. Er det den lille "kvadraten" av metall på hovedkortet ikke langt unna prosessoren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...