darksoul1900 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Har leste litt rundt på forumet. Og det er en ting jeg lurer på. Visst man skal ha CPU og chipset og GPU kjøling, hvordan settes dette sammen med slanger og etc. er det vanlig t-ledd eller noe sånt. lurte også på om vanskelighetsgraden for å montere et slikt system er stort, kan en være mann klare det? Visst noen hadde orket å liste opp en fullstendig liste med det jeg trenger så hadde det være hyggelig.. blir litt forvirret av alle merkene og delene.. på forhånd takk :wink: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 (OBS! Her kommer et innlegg fra en som har null erfaring med vannkjøling) Du trenger hvertfall dette: -Vannpumpe -Radiator/vifte -En kjøleblokk til hver av de tingene du skal kjøle -slanger som du strekker mellom hver ovennevnte ting (ikke spør meg om rekkefølge, men jeg vet at det har vært nevnt en del ganger her på forumet) Lenke til kommentar
kim2004 Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 det finnes flere måter å sette opp et slikt anlegg på. den enkleste er selvfølgelig CPU-HK-GPU, men da bli selvfølgelig vannet ganske varmt innen det når skjermkortet så noe tap i kjølings effekt må påbergnes. løsning nr.2 er å bruke Y ledd fra pumpen og Y ledd til radiatoren, en effektiv radiator er da et must. den tredje løsningen er å bruke to sett pumper og to radiatorer. personlig har jeg valgt løsning nr.2 og føler at dette fungerer fint. jeg bruker et vannkjølings system med alle komponentene lagd av innovatek (bortsett fra pumpen) på det ene y leddet går det slange til cpu og så til hk. på det endre leddet går slangen til gpu. hverken cpu eller gpu er så veldig mye kjøligere enn når jeg brukte luft kjøling (swiftech) men lydnivået er langt mer behagelig. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå