stigfjel Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg sitter med en maskin og jeg lurer på om det lønner seg å oppgradere den, eventuelt hva den skal oppgraderes til. Her følger spec's: AMD Athlon XP 2500+ (Barton) Asus A7N8X-E Deluxe hk 1024 MB RAM, Corsair TWINX1024-3200LL (2-3-2-6) ATI Radeon 9700 Pro AGP SB Audigy 2 Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA Jeg har ikke lyst til å kjøpe nytt skjermkort, vil beholde minnet og lydkort, samt at jeg ikke har behov for mer harddiskplass. Håper dere kan komme med inspill. Økonomi er SVÆRT viktig, dette skal være billig og samtidig monne når det kommer til ytelse. Lenke til kommentar
Philley Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg har ikke lyst til å kjøpe nytt skjermkort 6256480[/snapback] Tror ikke en oppgradering av CPU, HK og eventuelt GPU hadde vært så dumt. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=29444 Mvh Benjamin Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Tror ikke en oppgradering av CPU, HK og eventuelt GPU hadde vært så dumt. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=29444 Mvh Benjamin 6256539[/snapback] Takk for tilbakemelding. Som sagt, har ikke ubegrensede ressurser, og dette er en maskin jeg kommer til å bruke et par-tre måneder i året. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg har ikke lyst til å kjøpe nytt skjermkort 6256480[/snapback] Tror ikke en oppgradering av CPU, HK og eventuelt GPU hadde vært så dumt. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=29444 Mvh Benjamin 6256539[/snapback] Det oppsettet gir mye for pengene. Jeg foreslår at de gamle delene blir solgt. De gamle er vel verdt i overkant av 500 kr. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Har ikke noe særlige erfaringer med ASRock, enda mindre med ULI-chipsettet. Har derimot gode erfaringer med nForce chipset. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Har ikke noe særlige erfaringer med ASRock, enda mindre med ULI-chipsettet. Har derimot gode erfaringer med nForce chipset. 6256665[/snapback] Men skal du ha AGP i dag så må du nok gå for uli chipsettet.. den har også pcie hvis du skal skifte skjermkort en gang.. uli chipsetet ble jo kjøpt opp av nvidia.. pga de mente det var en trussel for deres nforce chipset. det yter ganske likt som nforce 4 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Tror ikke jeg kommer til å bytte på den maskinen i nærmeste fremtid, akkurat. Har sett at det finnes noen S939 hk med K8T800 Pro, samt nForce3 250Gb og nForce3 Ultra fortsatt. Edit: vet jeg er litt vanskelig, men har ikke all verdens med penger, og vil bruke dem så smart som overhodet mulig. Endret 6. juni 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hovedkortet fra ASRock skal være ganske bra. Det er en stor diskusjon her på forumet om dette hovedkortet. Søk, så finner du den. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Linux-støtte er også en faktor her. Maskinen skal være i stand til å kjøre GNU/Linux med full støtte. Og da vil jeg ha et chipset jeg VET er støttet. Er ikke sikker på ULI og GNU/Linux. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er vel ikke noe særlig å oppgradere med mindre du vil kjøpe nytt skjermkort. Hva bruker du maskinen til? Det er veldig liten vits å oppgradere hvis du ikke har tenkt på nytt skjermkort. Ram er vel ikke noe vits å oppgradere mer, siden du kun har 2500+ CPU og Radeon 9700. Du kan jo bare evt ta en aldri så liten overklokk av CPUen din. 2500+ klokker bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå