Spragleknas Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Som topic berører ønsker jeg å få en oversikt over webshoppper utenfror norge, som sender til norge (orner med toll etc.), samt regelverket rundt dette. Dersom det kommer mye nyttig frem vil jeg oppdatere denne posten. Grunnen er at vareutvalget i norge er dårlig (halvparten har samme produkt/nettside/pris, eks. Amentio/Stretto mm., MPX/SD, Komplett/PCutstyr etc.). Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Utenlandske web-shopper pleier normalt ikke ordne med norsk moms. Denne kommer til når varen krysser grensen inn i Norge. På kjøpte varer med en verdi over 200kr utgjør den 25% av vareverdi og frakt med tillegg av håndteringsgebyr. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 hmm... det er med andre ord ikke forsvarlig? Ang. moms tenker jeg på retur av utenlansk moms og bryet rundt dette. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Utenlandsk mva får man vel ikke tilbake uten at man er i landet og drar til et tollkontor eller liknende... hvis jeg ikke tar helt feil!? Lenke til kommentar
gadus Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) de utenlandske butikkene trekker automatisk fra Deres mva ved utførsel av varen. Men husk at det er mange land som ikke opererer m mva på samme måte som vi gjør, ergo, den prisen du ser på web er den prisen du betaler pluss norsk mva. Endret 7. juni 2006 av gadus Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 ok... noen med eksempler/erfaringer fra Webshoper? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Her er en liten samling av utenlandske webshop! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå