Gå til innhold

Omtale av Half-Life 2: Episode One (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, nå stilles det jo stadig høyere krav til spill da. At spill var korte før er ganske logisk. Det var mye vanskeligere å lage de spillene vi nå kaller primitive. Spillproduksjon har blitt lettere og lettere. Det har blitt flere som har begynt å lage spill også. Dermed øker presset.

6282482[/snapback]

 

Det var vanskligere å lage spill som er så primitive da enn nå ja, men jeg tror neppe det var vanskligere å lage et retail-spill da enn nå, mange spill er jo lagd av bare 2-3 personer, nå tar det lang tid, og mange mennesker å lage de fleste retail-spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Helt enig, skjønner ikke denne episode-trenden. Jeg vil ha et helt spill! (og betaler gjerne det "ekstra" det koster)

6278184[/snapback]

Enkelt og greit er det kun en metode å lure mer penger ut fra lettlurte kunder på. Gi kunden mindre og la ham betale mer for det. Men gjør det på en slik måte at den gjennomslittlige kunde ikke legger merke til det.

6281306[/snapback]

Syns da ca. 100kr x 3 + 4t x 3 er ganske bra jeg da. Ikke mange spill som du får til 300kr nå til dags. Samtidig er det et kvalitetsprodukt.

 

Dersom dere heller vil ha mer, så vent til alle de tre episodene er ute og kjøp de da. At dere klager over å få fortsettelsen på et spill raskere er ganske rart. Bedre å vente 6 måneder ennå vente 6år.

Lenke til kommentar
Til dere som venter på HL3...

 

Ifølge et intervju med Valve på Eurogamer, ER disse episodene HL3 - bare fordelt over tre lanseringer. Så det er bare å laste ned! :)

 

"Probably a better name for it would have been Half Life 3: Episode One, but these three are what we're doing as our way of taking the next step forward, but Half-Life 2 was the name we used."

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65345

6277792[/snapback]

 

Å kalle det HL3 et litt lamt i mine øyne, hva med alle ekspansjonene til HL1? Når spillet er helt likt men med andre brett så er det ingen 3'er i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
hva med alle ekspansjonene til HL1?

6283098[/snapback]

Ekspansjoner og ekspansjoner, de ble utviklet av en annen utvikler (Gearbox) såvidt jeg vet. Man kan vel heller kalle det gode singleplayer-mods.

 

Men jeg er med på tankegangen - en økning i "spillnummeret" betyr vanligvis det samme som en økning i hovedversjonnummeret på programmer - nytt utseende (grensesnitt/grafikk), nye funksjoner, ny opplevelse etc., ikke bare ny historie. Skjønt dette var vel grunnen til at de gikk vekk fra "Half-Life 3".

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Til dere som venter på HL3...

 

Ifølge et intervju med Valve på Eurogamer, ER disse episodene HL3 - bare fordelt over tre lanseringer. Så det er bare å laste ned! :)

 

"Probably a better name for it would have been Half Life 3: Episode One, but these three are what we're doing as our way of taking the next step forward, but Half-Life 2 was the name we used."

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65345

6277792[/snapback]

 

Å kalle det HL3 et litt lamt i mine øyne, hva med alle ekspansjonene til HL1? Når spillet er helt likt men med andre brett så er det ingen 3'er i mine øyne.

 

AtW

6283098[/snapback]

 

Source-motoren kan endres. Den er endret siden HL2 og kommer til å bli endret mye mer innen episode 3.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Saa et spill til 110,- rundes paa 5 timer vs et til 499 som rundes paa 15 timer. Hva gir mest verdi for penga? Har vansker med aa se det som argument jeg. Man drar paa kino, 70,- for billetten, 2 timer "underholdning" hvorav 20 minutter er reklame. HL2-Ep.1 var mye mer underholdende enn noen av filmene jeg har faatt med meg paa kino saa langt i aar.

 

Jeg synes heller ikke Episode 1 var ikke saa mye mer forutbestemt enn HL2 hvor det ogsaa var vanskelig aa gaa seg bort i forhold til historien.

 

Det man faar igjen for episode inndelinga er gradvise tekniske forbedringer over tid, en mye enklere QA prosess for utviklerne, som burde gi en mer solid spill-opplevelse og kjappere releaser.

 

Ellers synes jeg interaksjonen mellom "meg" som spiller og resten av persongalleriet fungerer bedre enn de fleste spill og haaper den blir enda bedre til episode 2 og 3. Pinlig dialog? Javel, det finnes nok av det i virkeligheten og, og George Lucas, Uwe Boll og andre har laga mye pinligere i film til et mye stoerre budsjett :-)

 

Mine personlige meninger saaklart :-)

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Jeg virkelig elsket Half-Life 2, digget grafikken, gravitasjonsvåpenet, lyden og historien; og gav det glatt 8/10(ikke full skår pga lav AI).

 

Denne pakken derimot får karakter 3 av meg. Veldig skuffet. Spillet rundes fint på 5 timer. Regelen er enkel; der du kan gå, går du –aldri andre steder. Alt er forutbestemt til minste detalj, veldig arcade om jeg kan bruke det uttrykket.

 

Nei, jeg gleder meg til neste utgave av Far cry, et spill hvor du kan gå hvor du vil på en stor øy, ingen kunstige vegger som bestemmer alt.

6288900[/snapback]

 

Jeg kan jo gjenta det jeg sa i en annen tråd:

 

Jeg ville gitt HL2 7/10, episode 1 9/10,episode 1 er mye mer strømlinjeformaet, det er en fin blanding av puzzle og action, uten at det er for mye av en ting på rad, og man slipper lange kjedelige sekvenser som båtkjøring.

 

Synes det er greit at spilelt er kortere, passer meg helt fint, man får jo heller ikke mindre spilltid per krone.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel, 20 dollar for for ca. 4-5 timer, eller 50 dollar for ca. 15-20 timer. ?? Hva gir mest spilling for pengene? Selv personer med svært begrenset matematikkkunnskaper vil klare å se hvor ekstremt dyrt E1 er i forhold til vanlig fullspillpris. :thumbdown:

(E1: Koster 4,44 dollar pr. time! mens vanlig pris(HL2) er ca. 2,85dollar pr. time)

Lenke til kommentar
Vel, 20 dollar for for ca. 4-5 timer, eller 50 dollar for ca. 15-20 timer. ?? Hva gir mest spilling for pengene? Selv personer med svært begrenset matematikkkunnskaper vil klare å se hvor ekstremt dyrt E1 er i forhold til vanlig fullspillpris.  :thumbdown:

(E1: Koster 4,44 dollar pr. time! mens vanlig pris(HL2) er ca. 2,85dollar pr. time)

6404464[/snapback]

 

15-20 timer på HL2? Det brukte ikke jeg ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
15-20 timer på HL2? Det brukte ikke jeg ihvertfall.

6404563[/snapback]

Jeg påstår ikke at 15-20 gjelder for alle. Det er bare gjennomsnittstallet og hva som ser ut til å være den "offisielle" lengden. Rekorden er vel på 1t og 45m, men det blir også irrelevant...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...