SalvadorFali Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Heisann! i huset har vi nå fler pcer som brødre / far osv bruker også har vi en pc som jeg planlegger å bruke til "server" hvor jeg kan oppbevare større filer O.L Ihvertfall så er det jo veldig slit å stadig måtte gå bort til den for å fikse på ting.. Jeg mener å ha sett folk ha slik fjernhjelp at de bare kan logge seg inn på serveren ifra sin egen pc å fikse på ting, non-stop Kan noe venligst hjelpe meg med å få dette til å fungere? tusen takk Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Remote desktop funker vel bedre. Ved fjernhjelp er du avhengig av en person på hver PC, og at noen godkjenner deg og gir deg kontroll over PCen. Remote Desktop kobles opp via maskin-navn, og brukernavn og passord. Dette kan lettes gjøre ved å bruke samme brukernavn og passord som brukes på maskina du skal inn i. Utover det, finnes software som remote admin, som rocker brakka. Lenke til kommentar
SalvadorFali Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 ahh, det kan stemme ja! men hvor finner jeg det, å hvordan funker det? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 klient: Start->All programs->Accessories->Communications->Remote desktop connection server: høyreklikk på min datamaskin->egenskaper->remote->huk av for remote desktop Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 klient: Start->All programs->Accessories->Communications->Remote desktop connection server: høyreklikk på min datamaskin->egenskaper->remote->huk av for remote desktop 6255512[/snapback] men det er vel kun på Windows XP Pro.. og ikke på Home.. (men godt tips altså! jeg bruker vpn + remote desktop ofte når folk trenger hjelp) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå