Tysker Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at helevaren og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte (se side 2 av dette skjemaet). Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Takk, dette var interessant lesning! Så hvis ADSL ikke blir levert snart kan jeg fremdeles benytte meg av angreretten. Da slipper jeg å klage hos Brukerklagenemnda. Men pengene er ikke kommet på konto ennå.. Venter på det.. Jeg trykker tommelen for deg. Du sendte visst også MultiBox'en tilbake. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at helevaren og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte (se side 2 av dette skjemaet). Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Takk, dette var interessant lesning! Så hvis ADSL ikke blir levert snart kan jeg fremdeles benytte meg av angreretten. Da slipper jeg å klage hos Brukerklagenemnda. Men pengene er ikke kommet på konto ennå.. Venter på det.. Jeg trykker tommelen for deg. Du sendte visst også MultiBox'en tilbake. 6793529[/snapback] Jeg har ikke fått multiboksen eller noe som helst... Ikke et eneste brev.. Så jeg hadde ingenting å sende tilbake.. Lenke til kommentar
Tysker Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg har ikke fått multiboksen eller noe som helst... Ikke et eneste brev..Så jeg hadde ingenting å sende tilbake.. 6793825[/snapback] Oi, så sant, du skrev jo ikke noe om det. Ille... Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 televoip er noe herk,hold dere unna de!B2c har tatt over de,og forbrukerrådet anmoder å ikke inngå avtaler med b2c. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 televoip er noe herk,hold dere unna de!B2c har tatt over de,og forbrukerrådet anmoder å ikke inngå avtaler med b2c. 6794977[/snapback] Tror nok det er litt sent for vår del, men denne tråden blir jo liggende på hardwarenettverket en stund Lenke til kommentar
Tysker Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hei! Efter nesten to måneder tar jeg opp tråden slik at interesserte lesere får vite hvordan det hele utviklet seg... 8. sept. oppdaget jeg at informasjonen om linjen vår på Kapaks hadde blitt oppdatert: nå skulle det finnes Bredbånd ADSL produktet på abonnementet. 11. sept. fikk jeg e-post fra TeleVoiP: Installasjons/montørdato: 20.09.2006. Forventet ferdigstillingsdato: 22.09.2006. 12. sept. fikk jeg e-post fra [email protected] at oppkoblingen skulle skje 15/09. Men det viste seg at dette gjaldt den første bestillingen fra TeleVoiP sin side som hadde blitt kanselert. Faktiskt synkroniserte min Fritz!Box for aller første gang den 20. sept. kl. 13.55.30 med 2464/384 kbits/s. En montør tok likevel aldri kontakt med meg. Det syns jeg er litt rart men kablingen i leiligheten hadde jeg jo selv gjort ferdig siden lenge. Siden da fungerer ADSL og IP-telefoni la oss si tilfredsstillende. Ca. 3-5 ganger om dagen mister Fritz'en ADSL-synkroniseringen men oppretter den igjen efter 2-3 minutter. Som oftest legger jeg ikke ens merke til det. Mer brysomt er det at hver dag i 16-17 tiden blir forbindelsen til DNS (ns2.eunet.no og ns3.eunet.no) brutt. Da fungerer IP-tlf. ikke lengre fordi numrene ikke lengre er registrert hos sip.televoip.no. Og da er det bare å starte Fritz på nytt. Og så var det faktureringen: ved bestillingen av bredbånd + IP-tlf. hos TeleVoiP hadde jeg jo forhandsbetalt for 1 måned med ADSL XS. Så jeg forventet å få en ny faktura omtrent på 20. oktober. Men niks! Jeg tror at jeg etterhvert må purre på å få en faktura, eller? Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Du kan jo benytte andre DNS'er enn 193.75.75.75 og 193.75.75.193. Forsøk 84.20.96.10 og 84.20.96.11. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) [strengt tatt utdatert informasjon] Endret 5. januar 2007 av tommyb Lenke til kommentar
Tysker Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 27. november idag, dvs. over to måneder nå med ADSL fra TeleVoiP via Ventelo og fremdeles ikke noe ny faktura. Det kan jo være mange forskjellige orsaker: f.eks. at det første oppdrag for ADSL-tilkobling fra TeleVoiP til Ventelo ble kanselert pga. rotet med tlf.abonnementet mitt på Telenor sin side. 3 forskjellige selskaper innblandet gir visst uendelig mange kombinasjonsmuligheter for feil, rot, slurv og missforståelse... Siden Telenor i den nyeste faktura for fasttelefon beregner prisfradrag for ADSL-kunder først from. 11. okt. kan man også spekulere når ADSL-tilkoblingen av vår linje offisielt ble registrert...? Jeg skal nok snart klage til TeleVoiP ang. ut-hastigheten (384 istedenfor 448) og ved denne anledning spørre efter faktura. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Bump. I dag, 2007-01-05, fikk jeg faktura fra TeleVoip. Fra avtalen slik den fortsatt ligger på bestillingssiden: 6. BetalingsbetingelserKunden betaler Leverandøren den pris som fremgår av den enkelte avtale. Tjenestene faktureres forskuddsvis pr måned. Betalingsfrist er 10 dager etter fakturadato. Ved forsinket betaling påløper 9,25 % forsinkelsesrente. Ved purring påløper purregebyr på kr 55.-. Ved uteblivelse av betaling etter 2. gangs purring, forfaller også avtalens totalbeløp. Fra fakturaen: Perioder 01.09 - 30.09 01.10 - 31.10 01.11 - 30.11 01.12 - 31.12 Fakturering for et kvartal + 1 måned, etterskuddvis. Økonomisk utgjør dette en fordel siden jeg har fått og brukt "varen", og siden fakturagebyret gjelder for fire måneder i stedet for én. Legger forøvrig merke til at webfakturaen jeg betalte ved bestilling tydeligvis ikke har dekket en måneds bruk, men hva står da de 309 kronene på fakturaen for? TeleVoiP ADSL - S - Gratis Modem 309.00 Tysker har jo tidligere klaget på dobbeltfakturering av første måned? Antar det er dette som skjer her! Jeg kan ikke huske å ha sett noe sted at første faktura skulle dekke en måneds bruk - men igjen: det er lagt opp til forskuddsbetaling i kontrakten. Det følgte heller ikke denne gangen med noen informasjon utover kontaktinformasjon. Oppsummering: fakturing er anderledes enn beskrevet i avtalen, etterskuddsvis firemånedsperiode i stedet for forhåndsvis månedsvis men fungerer ellers greit. Første innbetaling dekker tydeligvis ingen bruk - selv om det ser ut som fakturerer for en måned. Firma videreformidler så langt bredbåndstjenesten helt greit men uten noen form for informasjonsflyt ut over fakturaer. Mye rot, men ADSL via TeleVoip/Bluecom/Catch/Ventelo er stabilt sammenlignet med hva Canal Digital fikk til for meg. .tommyb Endret 5. januar 2007 av tommyb Lenke til kommentar
Tysker Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 [...]Fakturering for et kvartal + 1 måned, etterskuddvis. Økonomisk utgjør dette en fordel siden jeg har fått og brukt "varen", og siden fakturagebyret gjelder for fire måneder i stedet for én. Ja, dette var bra! Ikke noen vits heller å betale forskuddsvis for siden å miste pengene ved en evtl. konkurs... Legger forøvrig merke til at webfakturaen jeg betalte ved bestilling tydeligvis ikke har dekket en måneds bruk, men hva står da de 309 kronene på fakturaen for?TeleVoiP ADSL - S - Gratis Modem 309.00 Jeg inntar fremdeles standpunktet at man betaler for en måneds bruk i forskudd ved bestilling. På websiden til TeleVoiP står det bl.a.: "Leveringstid for bredbånd er 4-6 uker etter bekreftet betaling. (Bredbånd 1 måned forskuddsbetaling)" Jeg husker også at det dukket opp en motsvarende henvisning under selve bestillingsprosedyren. (Pokker og at jeg ikke tok en screenshot... ) Dessuten klaget jeg på første faktura p.g.a. dobbelfakturering for den allerførste perioden (da ADSL ikke en gang hadde blitt tilkoblet...) med rekommendert brev og fikk medhold (i hvert fall på telefon ). Ja vel, da regner jeg med at også jeg skal motta en faktura de neste dagene. Skal se hva som står i den. Mye rot, men ADSL via TeleVoip/Bluecom/Catch/Ventelo er stabilt sammenlignet med hva Canal Digital fikk til for meg. Jeg er enig. Jeg opplever t.o.m. øket stabilitet i ADSL-synkronisering siden omtrent romjul. Det finnes nå faktisk dager hvor synkroniseringen ikke detter ut i de hele tatt i tidsrom ca. kl. 4 - 24. Men fremdeles mangler det 64 kbits/s ved uppload hastighet. Hilsen, Bodo Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Bump. Jeg gjenoppliver denne gamle men søkbare tråden for å nok en gang advare potensielle kunder. TeleVoiP og B2C er _ikke_ en leverandør du ønsker å begi deg ut med. Jeg oppretter nå en ny tråd der jeg forteller om mer trøbbel fra TeleVoiP. .tommyb Lenke til kommentar
espenhjo Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Bump. Jeg gjenoppliver denne gamle men søkbare tråden for å nok en gang advare potensielle kunder. TeleVoiP og B2C er _ikke_ en leverandør du ønsker å begi deg ut med. Jeg oppretter nå en ny tråd der jeg forteller om mer trøbbel fra TeleVoiP. .tommyb 8759211[/snapback] Beklageligvis ser jeg dette først nå. Jeg betalte inn 2000 kr. til Televoip i juni for bredbånd og internettelefoni. Etter det har jeg ikke hørt noe fra dem. Er det noen sjanse for at jeg får bredbånd installert eller evt. pengene tilbake? Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå