Simen1 Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Canon EOS 300D ble lansert 22. August 2003 Canon EOS 350D ble lansert 1. Februar 2005 (ca 1,5 år senere) Nå har det gått nesten 1,5 år siden 350D kom. Er det noen som har lest rykter om en oppfølger? Jeg vurerer å kanskje kjøpe et kamera i denne klassen i løpet av året og det ville vært kjipt å kjøpe 350D like før det kommer en forbedret oppfølger. Om det ikke er noen som har hørt rykter, kanskje dere kan gjette på hvilke endringer vi kan forvente oss? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Henge seg på for å høre hva man kan forvente siden jeg selv er i handlemodus på denne fronten om dagen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hører gjerne små hint fra Canon samt at de prøver å presse på oss masse av den gamle utgaven når det begynner å nærme seg en oppfølger. Det har imidlertid ikke skjedd enda, så er nok en stund til det lanseres noe nytt. Samtidig tar det et par måneder fra lansering til det kommer i butikkene, og enda et par måneder (eller mer) før det er tilgjengelig også for de som ikke er aller først ute med å sette seg på ventelister. EDIT: Masse skrivefeil. Sånn går det når man spiser is og skriver samtidig :!: Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg er også en av de som er på utkikk etter et kamera i prisklassen til 350D og jeg har også prøvd å finne ut om det foreligger en oppfølger til 350D. Etter det jeg har lest så langt så har Canon 18mnd lanseringssyklus for nye modeller som skal erstatte de gamle og da passer det med at det vi kan forvente en erstatter for 350D innen de 3 neste mnd. Mer spesifikt har jeg sett at august/september har blitt oppgitt. Dessuten har jeg på et forum sett en person påstå at han har betatestet oppfølgeren til 350D uten at han vil røpe noe særlig mer enn det da han vil beholde jobben sin som betatester, om det er sant eller ei er vanskelig å si. Det er sannsynligvis ikke snakk om store endringer på oppfølgeren, oppgradering til 2,5" LCD + litt annet småplukk. Det spekuleres også i om det ikke blir en 350D erstatter men heller en billigere dSLR på linje med D50 fra Nikon. Samtidig har jeg sett at enkelte reklamerer med at de "tømmer lagrene" for 350D modeller, hva det skal bety kan man spekulere i, men sannsynligvis er det bare en reklamegimmic. Det enete jeg har gjort er å bruke google til å prøve å lete opp info om en evt 350D erstatter. Jeg er veldig interessert hvis flere har noe å tilføye. Lenke til kommentar
Holbrook Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 I Danmark har der været reklamer for EOS 350D i de sidste par uger. Reklamen har ikke været vist siden jul. Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er nok ikke noe 350D-etterkommer rett rundt hjørnet nei... Det er ihvertfall min oppfatning blant annet etter en liten samtale med en fra Canon sist uke. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Med den fart de reklamerer for 350 D efter en længere pause, så kunne det godt tyde på at de har nok af dem - og en ny på vej. hvorfor skulle man ellers begynde at reklamere for et produkt knapt 1½ år efter lanceringen ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Canon har reklamekampanjer for flere produkter, også nye, nå i sommer. Det er for å få folk til å kjøpe feriekameraene fra Canon, så det behøver ikke bety at noe nytt er på vei Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Noen som har hørt om lekkasjer om nye canon-kameraer? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Oppfølger til 350D kommer sikkert før året er omme. Det blir utrolig spennende å se hva Canon finner på for å møte den stadig skarpere konkurransen i konsumentklassen. Det som blir mest spennende er om de kommer til å lansere en ny kitzoom. Den ble marginalt forbedret i sin MkII-versjon, men de er fremdeles dårligst i klassen. Tror nok Canon er klar over at de må skjerpe seg optisk i denne klassen, for et stadig mer bevisst marked har etter hvert blitt obs på denne svakheten. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 har hørt at canon slipper ett kamera i hver serie hver 18. måned. noe som vil si at det kommer enn oppfølger til 350D i høst. håper det Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg har heller ikke hørt om en oppfølger til 350D enda. Jeg tror det drøyer litt før de lanserer en ny. Enten gjør de det nå så de har en på markedet før jul, eller så venter de til neste sommer. Det koster mange millioner å lansere et nytt kamera, og 350D selger som hakka møkk fortsatt, mest fordi minst 50% av kjøperne ikke har hørt om andre speilreflekser enn 350D og muligens Nikon D50/D70s. Men om de lanserer en ny utgave, så tror jeg forandringene vil være; ny sensor med høyere oppløsning, kanskje 10 mpx. Litt større kamerahus pga kritikk for dårlig grep. Større skjerm, 2.5" eller større. De vil sannsynligvis også lansere en bedre kitzoom enn den de bruker i dag. Kanskje vil de implimentere anti-dust system, men IS i huset tviler jeg sterkt på. Forhåpentligvis vil de fortsette med støtte for originalt vertikalgrep. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Men om de lanserer en ny utgave, så tror jeg forandringene vil være; ny sensor med høyere oppløsning, kanskje 10 mpx. Litt større kamerahus pga kritikk for dårlig grep. Større skjerm, 2.5" eller større. De vil sannsynligvis også lansere en bedre kitzoom enn den de bruker i dag. Kanskje vil de implimentere anti-dust system, men IS i huset tviler jeg sterkt på. Forhåpentligvis vil de fortsette med støtte for originalt vertikalgrep. Er jo lov å håpe at de dropper høyere oppløsning, og heller sørger for bedre signalprosessering som kan gi enda bedre resultat på høy ISO. Hadde jo ikke gjort noe om de fikk til nesten støyfrie ISO3200-bilder :o) Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Men om de lanserer en ny utgave, så tror jeg forandringene vil være; ny sensor med høyere oppløsning, kanskje 10 mpx. Litt større kamerahus pga kritikk for dårlig grep. Større skjerm, 2.5" eller større. De vil sannsynligvis også lansere en bedre kitzoom enn den de bruker i dag. Kanskje vil de implimentere anti-dust system, men IS i huset tviler jeg sterkt på. Forhåpentligvis vil de fortsette med støtte for originalt vertikalgrep. Er jo lov å håpe at de dropper høyere oppløsning, og heller sørger for bedre signalprosessering som kan gi enda bedre resultat på høy ISO. Hadde jo ikke gjort noe om de fikk til nesten støyfrie ISO3200-bilder :o) 6571435[/snapback] Det er jeg enig med deg i, men for å konkurrere med nye D80 og A100 så ser jeg ikke bort ifra at mpx økes. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Det er jeg enig med deg i, men for å konkurrere med nye D80 og A100 så ser jeg ikke bort ifra at mpx økes. 6572662[/snapback] Sant det. Det er dessverre majoriteten som bestemmer også i dette tilfellet, og majoriteten av de som kjøper DSLR for første gang vet dessverre ikke at mange megapixler ikke nødvendigvis betyr en økning i bildekvaliteten. Du skal se de forundrede blikkene jeg får fra kunder i butikken når jeg sier at åtte megapixler ikke nødvendigvis gir så mye bedre bildekvalitet enn fem, og i enkelte tilfeller faktisk dårligere bildekvalitet (dette gjelder da hovedaklig kompakte digitalkamera). Det er jo ikke rart at de fleste ser etter mest mulig megapixler, da det med at megapixler=kvalitet er en myte skapt av media og reklamebransjen. Men det blir faktisk flere og flere som vet at fire-fem megapixler er nok til det meste. For å trekke flest mulig kunder, tror jeg derfor at både Canon og Nikon vil øke megapixlene fortsatt et par ganger. Men Canon viser lovende takter med sine små kompakte, og går ikke over seks megapixler på de nye kameraene, med mindre de kommer på dårligere tanker med fremtidige serier. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Tviler vell på at Canon slipper en etterfølger etter 350D som har mer Mp enn 30D. Så tror nok ikke man skal håpe på det. Men at den får 2,5" skjerm er nok sansynlig. Kanskje de putter på noen flere autofokuspunkter, og bildestiler som på 30D og 5D... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Snakenor har forsåvidt rett... men kanskje de slipper en etterfølger til 30D først/samtidig? Det var jo ingen stor forskjell fra 20D til 30D, så kanskje 30D bare har vært et slags "mens vi venter-kamera"? Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 en veninde fortalte hun havde problemer med at kameraet aflader batterierne selv i slukket tilstand. Hun havde talt med servicecenter, og de sagde den skulle byttes - men at den desværre var i restordre i hele DK Så måske varer det ikke så længe det passer også med min teori om en massiv reklamekampagne for at få solgt ud inden lancering af nyt (jeg ved ikke i norge, men i DK har de været ude på alle kanaler) Lenke til kommentar
Toggeladden Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jega kan ikke huske å ha sett reklame for 350d på norske kanaler, annet enn Discovery Channel, der de reklamerer ganske tett ("the shot"). Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jega kan ikke huske å ha sett reklame for 350d på norske kanaler, annet enn Discovery Channel, der de reklamerer ganske tett ("the shot"). 6576359[/snapback] Jeg har sett det et par ganger på TV2, et par ganger på CNN og mange ganger på Discovery med "the Shot" ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå