Gå til innhold

Hvilken by er Norges fineste sommer by?

alex97

Hvilken by er Norges fineste sommerby?  

126 stemmer

1. 1. Hvilken by er Norges fineste sommerby?

• Arendal
      9
    • Kristiansand
      14
    • Kragerø
      9
    • Oslo
      23
    • Trondheim
      16
    • Tromsø
      2
    • Harstad
      0
    • Bergen
      27
    • Stavanger
      15
    • Stord
      2
    • Kirkenes
      0
    • Hamar
      1
    • Lillehammer
      4
    • Stavern
      4

Anbefalte innlegg

Fredrikstad :) . Ingenting kan slå en tur i Gamlebyen og en tur på bryggen ved Glomma. I tillegg til det yrende båt og-badelivet er den en av de beste synes jeg.

MERK:Jeg kommer fra Fredrikstad  :innocent: .

6255148[/snapback]

Støttes med godt hjerte! :D Fredrikstad vi forlater deg aldri!

"For sommern er HERLIG i Fredrikstad"

Vi kan vel den folkens? Kan vi ikke?

6255995[/snapback]

Det sangen ble ikke skrevet uten grunn! :D

Plankehaugen skulle ha vært i voten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bergen er IKKE Norges fineste sommerby - denne slutningen kommer jeg frem til på bakgrunn av helt objektive fakta:

I følge met.no sine statistikker ligger Bergen på bunn i antall soltimer (timer med solskinn, ikke lyse timer) bare slått av Fiskåbygd, Karasjok og Bjørnøya i sommermånedene.

Juni: Bergen ligger på 11. plass (av 14), kun "slått" av Fiskåbygd i Vanylven (hvorhen det er?), Karasjok og Bjørnøya!

Juli: Bergen ligger på 12. plass (av 14), kun "slått" av Fiskåbygd og Bjørnøya!

August: Bergen ligger på 11. plass (av 14), kun "slått" av Fiskåbygd, Karasjok og Bjørnøya!

I rest my case.

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
Bergen er IKKE Norges fineste sommerby - denne slutningen kommer jeg frem til på bakgrunn av helt objektive fakta:

I følge met.no sine statistikker (http://met.no/met/met_lex/q_u/Soltid.htm) ligger Bergen på bunn i antall soltimer (timer med solskinn, ikke lyse timer) bare slått av Fiskåbygd, Karasjok og Bjørnøya i sommermånedene.

Juni: Bergen ligger på 11. plass (av 14), kun "slått" av Fiskåbygd i Vanylven (hvorhen det er?), Karasjok og Bjørnøya!

Juli: Bergen ligger på 12. plass (av 14), kun "slått" av Fiskåbygd og Bjørnøya!

August: Bergen ligger på 11. plass (av 14), kun "slått" av Fiskåbygd, Karasjok og Bjørnøya!

I rest my case.

6266941[/snapback]

Kvalitet står over kvantitet! :D

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel hvilken by som er finest når det først ER fint vær? :p

Og da er det utvilsomt Bergen! Har vært i blant annet Grimstad, Stavanger og Kristiansand om sommeren, og de er alle pene byer, men ingenting slår Bergen når det er fint her.

Lenke til kommentar
Alvorlig talt, til den moderatoren som lagde polle, hvorfor tok ikkje du med Ålesund? det er trosslat en mega bra sommerby med masse bra båtliv og fine omstendigheter rundt byen..

6267171[/snapback]

Enig der, håper det er fint vær når jeg skal dit på lørdag..

Min stemme gikk til Lillehammer foresten, siden jeg bor her og ikke på grunn av at det er no særlig til sommerby :p

Lenke til kommentar

Altfor mange bergensere som har stemt, kom dere ut av bergen og oppdag skikkelige sommerbyer ;)

Edit: så denne nå

Bergensere kjenner ikke den korrekte definisjonen av sommer - jeg erklærer dere herved inhabile.
Kunne ikke vært mer enig!! Endret av Best0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...