Gå til innhold

Hverken musa eller tastaturet fungerer!

Anbefalte innlegg

Installerte nettopp Ubuntu 6.06 og det gikk greit. Ville så installere XGL for å nice opp interfacet litt. Installeringen gikk fint og alt funket. Dessverre var effektene bare irriterende og jeg ville avinstallere XGL. Fordi jeg ikke fant noen guide til hvordan man fjernet XGL, avinstallerte jeg pakkene x-server-xgl og compiz-*.

Restartet da Ubuntu og trodde alt skulle gå fint. Dessverre hadde jeg klart å fjerne hele x-server, så jeg fikk ikke noe gui. Faen, tenkte jeg og restartet pcen. Da kom det opp en melding om at det ikke ble funnet noe keyboard og at jeg skulle trykke F1 for å fortsette. Tastaturet reagerte ikke, så skrudde av pcen og byttet plass på alle USB-kontaktene(har usbtastatur og mus).

Jeg skrudde på pcen igjen og da gikk biosoppstarten fint. Både tastaturet og musa lyste, men med en gang Windows startet, forsvant lyset på musa. Den brukte så et minutt på å starte opp resten av prosessene før det kom opp en ballong med at ny hardware var funnet, en Logitech USB G3 (MX518) Optical Mouse, akkurat den musa som jeg har. Dette var litt rart, fordi jeg har for lengst installert Setpoint og drivere.

Etter noen sekunder poppet det opp en boks hvor man må velge med å installere en driver som ikke har "passert Windows Logo Testing"

Kan selvfølgelig ikke trykke OK, fordi hverken musa eller tastaturet funker.

Har prøvd gjentatte ganger å ta ut og sette inn USB-kontaktene og restarte pcen, men med samme problem. Tastaturet fungerer i Ubuntu uten GUI.

Hvordan skal jeg få tilbake kontrollen i Windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...