Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett med trådløst

Anbefalte innlegg

På min datamaskin har jeg kabel fra modemet.

Men har kjøpt en trådløs router itillegg slik at jeg kan bruke bærbar rundt omkring i huse.

Er koblet slikt: Vegg>>>modem med 4 ports switch (billion)>>>Jensen Scandinavia trådløs router>>>bærbar trådløs og stasjonær med kabel.

Akkuart nå er jeg koblet rett på modemet slik at jeg har nett, virker fint.(med stasjonær)

Når jeg kobler bærbarn på så finner han routern, kain logge meg inn på den også, men kommer ikke på nett.

Jeg har Direct Connect abn.

Har ikke så peiling på dette så jeg håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På min datamaskin har jeg kabel fra modemet.

Men har kjøpt en trådløs router itillegg slik at jeg kan bruke bærbar rundt omkring i huse.

Er koblet slikt:  Vegg>>>modem med 4 ports switch (billion)>>>Jensen Scandinavia trådløs router>>>bærbar trådløs og stasjonær med kabel.

Akkuart nå er jeg koblet rett på modemet slik at jeg har nett, virker fint.(med stasjonær)

Når jeg kobler bærbarn på så finner han routern, kain logge meg inn på den også, men kommer ikke på nett.

Jeg har Direct Connect abn.

Har ikke så peiling på dette så jeg håper noen kan hjelpe.

6254439[/snapback]

Hvis du benytter DHCP må du legge inn disse opplysningene i den trådløse enheten slik at denne kan sende dem videre til den bærbare. Du kan kontrollere dette ved å på den bærbare åpner cmd og skriver ipconfig /all så skal du få opp både dns og gateway dersom disse er tomme, så har du problemet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...