Gå til innhold

For liten psu?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om jeg har en for liten psu. (fragdrops osv)

jeg testa oppsettet mitt inne på denne kalkulatoren der fikk jeg 302 watt. Nå har jeg bare 350 watts psu i maskina. Kan dette være grunnen. og hvis jeg burde kjøpe en ny, hvilke skal jeg kjøpe og hvor stor burde jeg kjøpe?

Jeg har ikke lyst til å bruke mye mer enn ca 600 kroner eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stemmer det skal regne 70% av watten psuen din gir.

fortell hva du har fra før.

og hovedkortet om det er 20/24 pins

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...49;c:36217;r:pg

ANTEC 480W POWERSUPPLY TRUEPOWER ATX 12V

leste et review den skulle faktisk være stabil

den er god for 420watt

http://www.psdata.no/ps.asp?it=121701&mlevel=100900

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

den psuen jeg har fra før er en 350 watt psu fra dell. merke ukjent...

hk (dell 8400) er 24 pins (trur det) gidder ikke åpne kabbisset å se. (det er himsnekra og det tar tid å åpne) men sånt kan alltids fikses med en overgang...

psuen må moddes for at luftgjennomstrømninga skal bli optimal. så en psu med vifte i siden er å foretrekke.

derfor falt jeg litt for den øverste med to vifter (masse moddemuligheter) :love:

Lenke til kommentar

At PSU er problemet er ikke så veldig sannsynlig. Et system med 302 W maks vil antakelig bruke rundt 200 W i praksis ved høy belastning. Men det kan godt hende at den er defekt eller bare dårlig.

Hvor mye +12V leverer den? (Det står vanligvis på siden av PSU og i bruksanvisning.)

Skal du kjøpe ny, trenger du ikke mer enn 350 W, men velg kvalitet, f.eks. Fortron-Source eller Seasonic.

6255915[/snapback]

Dette var litt uklart formulert. Hva mener du?

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
At PSU er problemet er ikke så veldig sannsynlig. Et system med 302 W maks vil antakelig bruke rundt 200 W i praksis ved høy belastning. Men det kan godt hende at den er defekt eller bare dårlig.

Hvor mye +12V leverer den? (Det står vanligvis på siden av PSU og i bruksanvisning.)

Skal du kjøpe ny, trenger du ikke mer enn 350 W, men velg kvalitet, f.eks. Fortron-Source eller Seasonic.

6255915[/snapback]

Dette var litt uklart formulert. Hva mener du?

6261733[/snapback]

hvis en regner volt ganger amper så 70% av det er stabil strøm som et teoretisk utgangspunkt. for hva den leverer. basert på en psu som oppgir normale ampere og noe av kvalitet

Lenke til kommentar

En PSU som ikke gir stabil strøm opp til minst 90% av oppgitt får du billig av meg.

I praksis er det nok hvis PSU er oppgitt til omtrent det samme som teoretisk maks for hele maskinen, ettersom alle komponenter aldri vil trekke fullt samtidig. Og selv om det skulle skje et øyeblikk, så vil en grei PSU ikke knele, så sant ikke belastning på en enkelt linje langt overstiger oppgitt maks.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...