rockingchair Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Hei, Jeg har et lite problem med en flashmeny som loader hver gang jeg åpner en ny side. Møre og Romsdal - denne animasjonen/m lyder er noe man ikke trenger/vil se mer enn første gangen man går inn på siden(e). Finnes det en mulighet for få flashen til kun å spille en gang? Jeg vurderte frame men det blir en dårlig løsning for da følger menyen med når man scroller nedover sida, og i mindre oppløsninger vil menyen ta opp alt for stor del av sida. Finnes det noen måter å få animasjonen til å kun spille en gang? Endret 6. juni 2006 av troyel Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 bumpedi BUMP BUMP! Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 For å være ærlig, har jeg ikke peiling på hva du skal gjøre, men tipper at det er noe actionscript greie. Vet ikke hvordan det gjøres, men du får ialfall ett *bump* til. sorry for OT, men hvordan lagde du den animasjonen? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Se om du ikke kan bruke noe ActionScript som evo her sier.. For nå står den automatisk på loop.. Vet ikke om det er det som er problemet.. Mulig du kan få mer hjelp på www.storedyret.com, der er det flere som har peil på flash enn her inne Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Møre og Romsdal - denne animasjonen/m lyder er noe man ikke trenger/vil se mer enn første gangen man går inn på siden(e). (...) Finnes det noen måter å få animasjonen til å kun spille en gang? 6254321[/snapback] Du bør ta en titt på måter å sende informasjon fra object-taggen inn til flash-filen. Det jeg ville gjort, uten at det nødvendigvis er korrekt, er for det første å hoppe av statiske html-sider og over på (bittelitt-) dynamiske php-sider. Grunnen er at da kan man enkelt finne ut om det er første gang personen laster menyen denne sesjonen eller ikke, og skrive ut en passene object-tagg alt ettersom. Så, hvis personen har lastet menyen før, skriv ut f.eks. <param name="FlashVars" value="lastet=jepp" /> For deretter å sjekke via actionscript om variabelen "lastet" er satt til "jepp". Hvis det er tilfellet, hopp over introen i menyen, og gå rett på sak. Hvis ikke, snurr film. Håper i allefall noe av dette gav mening :-) Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei,Jeg har et lite problem med en flashmeny som loader hver gang jeg åpner en ny side. Møre og Romsdal - denne animasjonen/m lyder er noe man ikke trenger/vil se mer enn første gangen man går inn på siden(e). Finnes det en mulighet for få flashen til kun å spille en gang? Jeg vurderte frame men det blir en dårlig løsning for da følger menyen med når man scroller nedover sida, og i mindre oppløsninger vil menyen ta opp alt for stor del av sida. Finnes det noen måter å få animasjonen til å kun spille en gang? 6254321[/snapback] Du setter actipnscriptet stop(); i siste frame av animasjonen Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Takk for gode innspill, jeg må innrømmet at jeg ikke selv har laget flash'en - har bare tatt over sida. Han som opprinnelig lagde den kom heller ikke på en løsning på problemet, jeg har dog troa på FlashVars løsningen Om jeg får til actionscript blir spennende å se Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hehe, det går nok så bra så. Du får spørre mer når du har kommet deg litt videre, så er det sikkert hjelp å få :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå