Gå til innhold

Operatørlås i utlandet. -haster-

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det er noen som har erfaringer med telenor operatørlåste telefoner i utlandet?

I fjor så hadde jeg en netcom operatørlåst k750i.

Jeg var sikker på at ikke denne telefonen ville fungere på mitt nye studiested.. Kina.. til min forbauselse fungerte telefonen helt fint etter at jeg satt inn et nytt simkort med en kinesisk teleoperatør selvom den egentlig skulle vært låst til netcom. Senere når jeg dro til USA fungerte fortsatt telefonen med telefonoperatørene T-Mobile og Cingular selvom bindingstiden ikke var ferdig...

Jeg lurer på om dette var en ren tilfeldighet og om dette vil fungere like fint med telenor som det gjorde med netcom..

Skal dra til statene snart og trenger en ny telefon..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurte på om det er noen som har erfaringer med telenor operatørlåste telefoner i utlandet?

I fjor så hadde jeg en netcom operatørlåst k750i.

Jeg var sikker på at ikke denne telefonen ville fungere på mitt nye studiested.. Kina.. til min forbauselse fungerte telefonen helt fint etter at jeg satt inn et nytt simkort med en kinesisk teleoperatør selvom den egentlig skulle vært låst til netcom. Senere når jeg dro til USA fungerte fortsatt telefonen med telefonoperatørene T-Mobile og Cingular selvom bindingstiden ikke var ferdig...

Jeg lurer på om dette var en ren tilfeldighet og om dette vil fungere like fint med telenor som det gjorde med netcom..

Skal dra til statene snart og trenger en ny telefon..

6253885[/snapback]

Operatørene rekker ikke alltid å operatørlåse mobilene før de sendes ut på markedet, så derfor kan du få mobiler uten sperre selv om du kjøper med abonnement. Jeg kjøpte Nokia N80 med ActiveTalk i 12 mnd, men selv om det var et Netcom-klistremerke på eska, kunne samboeren min bruke sitt Telenorkort i telefonen.

Edit: Det er altså tilfeldig, og ikke noe å satse på ;)

Endret av zica
Lenke til kommentar

Det er også mange som kjøper mobil i den tro at den er operatørlåst, fordi man fikk rabatt når man kjøpte den.

Det trenger ikke nødvendigvis å stemme. Operatørlås er ikke det samme som bindigstid, så det går fint an å ha bindingstid på abonnementet uten at mobilen er låst til noen operatør ;)

Endret av Huni
Lenke til kommentar
Hvis du har planlagt å kjøpe en telenorlåst telefon med binding, så kan du få tjenesteleverandørlås koden med en gang ved å henvende deg til 09000.

Edit: Skriveleif

6255807[/snapback]

oki.. så å kjøpe en ny telefon med bindingstid og operatørlås er ikkenoe å satse på hvis jeg har tenkt til å bruke en annen telefonoperatør i utlandet..

Hva menern du kjellml... tjenesteleverandørlås koden... hva/hvordan kan jeg bruke denne koden til?

Lenke til kommentar

Det jeg trur kjellml mener er; Om du kjøper en mobil med operatørlås, er det ikke noe problem (på de fleste mobiler) å låse den opp. (Og med andre ord kan bruke hvilket som helst sim-kort i den)

Av Telenor kan du får opplåsningskoden gratis, eller du kan benytte en av de mange gratistjenestene som f.eks gsm-service

Når du har fått denne koden, setter du inn ett sim-kort fra en annen operatør en den du har inngått avtale med, inn i telefonen. Du vil da bli bedt om å taste inn operatørlåskoden . Tast inn, og mobilen er fri for binding!

PS! w,p og + ligger på *-tasten

Lenke til kommentar
Hva menern du kjellml... tjenesteleverandørlås koden... hva/hvordan kan jeg bruke denne koden til?

Det jeg mener er at hvis du kjøper en telefon som er låst sammen med et abonnement med binding fra Telenor, kan du bare ringe dem å få den koden du trenger for å ta vekk denne sperren slik at du kan bruke den med hvilket som helst kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...