sinus85 Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hei! Jeg har har nå et vannkjølt system med s754 xp 3000@2,2 , 1gb ram, hk er Abit KV8 Pro-3rd Eye, og psu er på 350W. Nå har jeg sapphire radeon 9600XT 512MB agp kort, og har lyst til å oppgradere da jeg gjerne skulle hatt noe bedre ytelse. Jeg regner med at det er gfx-kortet som er det svakeste punktet i setupen min? skulle selvfølgelig gjerne hatt en ny psu også, men leste en annen tråd, og lurte på om Sapphire Radeon X800 GTO ville være et godt valg for meg? Da det virker som det er stor sannsynlighet for at det kan softmoddes til 16 pipelines...? Noen synspunkter? Jeg tenkte å bruke mellom 1300 og 2000 kroner, og her slipper jeg jo billig unna, mens x850xt, som kortet vil tilsvare (?) koster jo over 2000 ... Hva ville dere råde meg til? En annen ting er at jeg skal kjøpe meg ny skjerm, men kunne godt tenkt meg å bruke den gamle også, hva må til for at jeg kan bruke to skjermer samtidig? f. eks. sitte med cubase på en skjerm og opera på en annen ..? På forhånd takk for all hjelp! (gjerne kom med andre tips til forbedring av maskinen også, men har ikke alt for mye penger;) ) Torkil Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hei og velkommen til forumet! X800 GTO høres ut som er ok skjermkort det ja. Men åpning av pipelines bør du være forsiktig med, siden de er slått av fordi de er defekte. Ny strømforsyning må du ha. For eksempel: Fortron-Source 400W 120mm, 24pin, SATA 449 kr Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå