auduuun Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Etter et kjapt søk på forumet, finner jeg ikke helt klare svar på spørsmålene mine om RAID: Jeg vil ha et hovedkort med RAID for å få plass til 8 enheter i maskinen uten å kjøpe tilleggskort. Er det helt på jordet? Jeg har foreløpig to 60Gb harddisker som jeg i utgangspunktet ikke trenger å kjøre i RAID, men jeg ønsker å ha plass til flere enheter på hovedkortet. Vil det bli problemer med å skru av RAID, hvis det skulle bli aktuelt? Takknemlig for alle svar! mvh, Audun Løvdahl p.s. hovedkortet jeg hovedsaklig tenker på er epox ep-8k5a2+ (kt333) Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 selv om du kjøper et raidkort er du ikke tvunget til og kjøre raid eller bruker raid av noe slag. Noen kort blir automatisk raid porten aktivisert når bios merker at det er koblet noe til kontrolleren, på andre kort må du slå av eller på kontrolleren i bios manuelt Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Ok. Men hvis jeg skrur av RAID, vil jeg fortsatt kunne bruke IDE-plassene til ekstra enheter, slik at jeg har plass til 8 enheter i motsetning til tradisjonelle 4? mvh, AUdun Løvdahl Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Her et A7v333 fra Asus. Det står i bruksanvisningen at kortet støtter en raid array (dvs to disker i raid en gang) ellers åtte hardisker. på promise delen kan det bare monteres ardisker. håper dette hjelper. forstod ikke dritten selv Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Alle erfaringer er nyttige for meg som ingen har... Lenke til kommentar
JoWi Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har et Abit HK med RAID. Her er det bare i koble til ekstra enheter(utover de 4 vanlige) og alt funker fint. Kjører ikke med RAID, maskinen detekterer utstyret på IDE 3 & 4 etter det vanlige BIOS "bildet" Mvh JoWi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå