llefstad Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg har anskaffet meg en mikser/mikrofonpreamp og et lydkort. Lydkortet Mikser Så, jeg har fått lånt et par brukbare micer, og har begynt med noen enkle opptak. Jeg tar opp i cubase og har koblet stereo L/R på kanal 1 og 2 på lydkortet. Problemet er at når jeg tar opp så får jeg bare monolyd. Slik jeg ser det så har jeg jo L/R inn på begge kanalene på lydkortet, dvs at jeg får L på en og R på den andre slik jeg har koblet. Noen som har noen tips på dette? Evt spør for tilleggsinfo om oppsett etc... På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg har anskaffet meg en mikser/mikrofonpreamp og et lydkort. Lydkortet Mikser Så, jeg har fått lånt et par brukbare micer, og har begynt med noen enkle opptak. Jeg tar opp i cubase og har koblet stereo L/R på kanal 1 og 2 på lydkortet. Problemet er at når jeg tar opp så får jeg bare monolyd. Slik jeg ser det så har jeg jo L/R inn på begge kanalene på lydkortet, dvs at jeg får L på en og R på den andre slik jeg har koblet. Noen som har noen tips på dette? Evt spør for tilleggsinfo om oppsett etc... På forhånd takk for svar. 6253822[/snapback] Når du sier mono lyd, mener du da lyd i en kanal eller lik lyd på begge kanaler? Siden du mener at du skal få stereo lyd så regner jeg også med at du tar opp med to mikrofoner samtidig?! Hvordan plugg har du på mikrofonen XLR eller phono? Hvilken inganger/utganger bruker du på mikseren? Og til slutt, har du MG 10/2 eller MG 8/2fx mikseren? Lenke til kommentar
llefstad Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg har tatt opp fra en stereosynth til nå, og den er koblet på kanal 7L 8R på mikseren. Mikseren er en MG10/2, og er koblet til lydkortet på st-out L og R. PLuggen på micen er XLR, men det er ikke så viktig. Om jeg har stereolyd eller ikke får være så, men jeg har bare én kanal når jeg tar opp (Får bare lyd på en høyttaler og, kjedelig det der), så det er nok noe galt med kabler tror jeg. Det er vel det jeg vil ha tips til og. Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 kom du frem til noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå