Darkshade Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Hei Jeg har en kode som skal legge inn et beløp i en mysql database når jeg skal multiplisere og dele beløpet blir det lagt inn 0 som beløp, visst jeg ikke multipliserer og deler så får jeg beløp inn men da blir det feil beløp. if($this->affid > 0 && $this->z[aff_percent] > 0) { $i = array(); $i[date] = time(); $i[affid] = $this->affid; $i[adtype] = $this->z[rate_type]; $i[adid] = $ad[id]; $i[ip] = $_SERVER[REMOTE_ADDR]; $i[referer] = $_SERVER[HTTP_REFERER]; $i[amount] = $amount * ($this->z[aff_percent] / 100); $this->db->insert("aff_traffic", $i); } Det er $i[amount] = $amount * ($this->z[aff_percent] / 100); som ikke virker jeg har også prøvd $i[amount] = $amount * 5; men da blir også beløpet 0 Endret 8. juni 2006 av kylefj Lenke til kommentar
trondes Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) EDIT; eller kanskje ikke Endret 6. juni 2006 av trondes Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Vel, hvis $amount * 5 gir 0 så er det jo ganske åpenbart at $amount sannsynligvis ikke innholder noe annet enn 0 Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Vel, hvis $amount * 5 gir 0 så er det jo ganske åpenbart at $amount sannsynligvis ikke innholder noe annet enn 0 6253649[/snapback] Når jeg kommenterer bort * ($this->z[aff_percent] / 100) så får jeg et beløp så da er det noe annet som er feil Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 indexene i et array skal bør skrives med ' ' med mindre det er en konstant eller en variabel. altså skal det se omtrent sånn ut: $i['date'] = time(); $i['affid'] = $this->affid; $i['adtype'] = $this->z[rate_type]; $i['adid'] = $ad['id']; Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 er ikke sikker, men kanskje du ikke kan bruke $this->z[aff_percent] rett inn der... :S Prøve å sette den til en egen variable først kanskje? Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 er ikke sikker, men kanskje du ikke kan bruke $this->z[aff_percent] rett inn der... :S Prøve å sette den til en egen variable først kanskje? 6256161[/snapback] Jeg skrev jo at jeg har prøvd det Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 $amount er satt som number_format($amount,'4','.','') da beløpet alltid er 0.0008 og tidligere ble ikke dette lagt inn i databasen da dette ble formatert som 0,0008. Det jeg lurer på er om kanskje 0.0008 * 5 blir 0,004, altså at . blir satt til , etter regnestykket er ferdig. Dette vil da ikke bli lagt inn i databasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå