Zimon Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Har som emnetittle indikerer ett Hauppauge WinTV PVR-350 i en Pentium3 - 933mhz med 768MB RAM og 160GB HD. Er ikke helt fornøyd med layout og funksjonalitet på WinTV2000 og Scheduler programmet. Så derfor lurer jeg på om noen andre vet om andre programmer som fungerer på PVR-350 kortet? Er ikke så nøye med bruk av fjernkontrollen, men blir ett ekstra pluss om den støttes. Gjerne gratis programmer, men er ikke redd for å betale en krone eller fem for ett program som er en bra erstatter. Mer info om hva jeg synes er dårlig med orginal programvare: Scheduler støtter ikke 24timers visning, evt så indikerer den ikke AM/PM som medfører at det blir litt krongelete å programmere opptak av TV programmer. WinTV2000 har funksjonaliteten, men synes at layout og hvordan man gjør ting er litt kronglete designet. Takker på forhånd for alle innspill og forslag. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Du kan bruke MediaPortal. Er fremdeles under utvikling, men er fullt brukbar. http://www.team-mediaportal.com/ Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Takker, skal sees på og muligens testes til helgen. Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Anbefaler GB-PVR (www.gbpvr.com). Samme funksjonalitet som Mediaportal, men bedre på så svak hardware. (Kjøre htpc med Hauppauge PVR-350 på P3 800@900/512MB og GB-PVR fungerer mykje bedre enn Mediaportal.) Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Takker for enda ett innspill. Regner med at det ikke oppstår konflikter ved å installere disse to samtidig som WinTV2000 allerede er inne, blir vel som vanlige programmer at det aktive er det som styrer "tvkort" signalene. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Anbefaler deg prøve Sagetv - http://www.Sagetv.com - ikke så bra (kanskje?!) på mp3, og videoer uten plugins, men definitvt bra på 'Live' tv. Mediaportal er ok, endel bugs og system krevende - og kanskje ikke beste skin'ene for crt tv'er, men med iso support Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Takker for mer å leke med. Til videre info. Kjører Pc'en over på en 32" LCD med D-Sub (vanlig analog) kabel. Lyd kjøres ut til forsterker og resten av anlegget. Kun stereo så langt fra PC da jeg venter litt med å utvide med lydkort. Endret 8. juni 2006 av Zimon Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Om du har muligheten burde du absolutt bruke dvi eller komponent utgang mot LCD tv'en - ganske så stor forskjell fra vanlig vga kabel. Om du tester SageTv og er litt 'hendig' med pc'er anbefales SageMC16x9 .stv'en + Winamp plugin. Kan og nevne at SageTv støtter (med SageTv client) streame tv bildet med tv guide osv osv (akkurat samme funksjon og layout som hovedmaskinen - den med tv-kortet/ene) over LAN, eller SageTv placeshifter som også har samme layout/tv-guide osv som hovedmaskinen har + automatisk omkoding(transcoding) av tv bildet til best mulig kvalitet i forhold til hvilken linjekapasitet du har ut på bredbandet til eks. jobb (i disse VM tider... Endret 8. juni 2006 av RoosterX Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Om du har muligheten burde du absolutt bruke dvi eller komponent utgang mot LCD tv'en - ganske så stor forskjell fra vanlig vga kabel. Om du tester SageTv og er litt 'hendig' med pc'er anbefales SageMC16x9 .stv'en + Winamp plugin. Kan og nevne at SageTv støtter (med SageTv client) streame tv bildet med tv guide osv osv (akkurat samme funksjon og layout som hovedmaskinen - den med tv-kortet/ene) over LAN, eller SageTv placeshifter som også har samme layout/tv-guide osv som hovedmaskinen har + automatisk omkoding(transcoding) av tv bildet til best mulig kvalitet i forhold til hvilken linjekapasitet du har ut på bredbandet til eks. jobb (i disse VM tider... 6269693[/snapback] Dette er vel vanlig i dei fleste pvr-løysingar? GB-PVR har dette, Myth (for linux) har det, reknar med at Mediaportal og har det. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei. Kan anbefale MythTV hvis du har lyst til å prøve Linux. KnoppMyth og MythDora er to enkle måter å komme i gang på, samt at det finnes flere gode guider og HOWTOer du kan bruke. MythTV på Linux krever nok litt mer innsats for å sette opp i forhold til diverse Windows-applikasjoner, men når ting først virker er løsningen så stabil at det nesten blir kjedelig.. ;-) -Kisp Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Cgg: nei det er ikke vanlig enda, MP, gb.pvr har ikke det. Kisp: MythTV har jeg lenge fundert på teste ut, prøvde for mange år siden, men da var ikke produktet så modent enda, så var mye problem for få det igang - og var veldig ustabilt - og det hjalp vel ikke på at det er enda lengre sidne jeg holdt på med linux Et par spm om MythTv, finnes klienter for windows platformen, og er det 16x9 skins? TIA Endret 9. juni 2006 av RoosterX Lenke til kommentar
tZar Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Om du har muligheten burde du absolutt bruke dvi eller komponent utgang mot LCD tv'en - ganske så stor forskjell fra vanlig vga kabel. Hva legger du i dette? Forskjell på komponent og vga burde ikke være til stede da begge er analoge (riktignok litt forskjellige analoge, men alikevel). Fra VGA til DVI er det nok litt forskjell, men ofte ikke nok til at man faktisk kan se forskjellen. I tillegg er det ikke det enkleste å få til 1:1 pixelmapping med DVI på mange tv'er, derfor er VGA foretrukket av veldig mange. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Cgg: nei det er ikke vanlig enda, MP, gb.pvr har ikke det. Orb (http://www.orb.com/) er vel de som er størst på slike ting. Hvorfor legge til støtte for det i alle slags media-center løsniger når man kan bruke orb? Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Tzar: har ikke vært borti Orb før, kanskje noe se på Kvalitet på streamet bilde med programguide er om linja tillater det i 'full kvalitet'? Og den transcode'r vel ikke til noe propertiært format? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Tzar: har ikke vært borti Orb før, kanskje noe se på Kvalitet på streamet bilde med programguide er om linja tillater det i 'full kvalitet'? Og den transcode'r vel ikke til noe propertiært format? 6274172[/snapback] Ikke godt å si, bruker det ikke selv, men har sett det har fått mye skryt rundt om. Selv bruker jeg mytheatre (har parabol) sammen med en plugin for å streame bildet Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Kisp: MythTV har jeg lenge fundert på teste ut, prøvde for mange år siden, men da var ikke produktet så modent enda, så var mye problem for få det igang - og var veldig ustabilt - og det hjalp vel ikke på at det er enda lengre sidne jeg holdt på med linux Et par spm om MythTv, finnes klienter for windows platformen, og er det 16x9 skins? TIA 6274060[/snapback] MythTV har vært veldig stabilt og fult fungerende siden jeg satt det opp for halvannet år siden. Etter hvert har det kommet mange gode guider og ferdige distribusjoner som forenkler oppsettet betydelig, men hva man lærer og hva man kan klare å evt. fikse øker jo hvis man gjør det meste selv. MythTV har fått 10 Google Summer of Code -prosjekter som bla. skal forenkle og automatisere oppsettet, samt å porte koden til Windows. Og ja, det finnes 16:9 skins.. -Kisp Lenke til kommentar
GrH Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Har som emnetittle indikerer ett Hauppauge WinTV PVR-350 i en Pentium3 - 933mhz med 768MB RAM og 160GB HD. Er ikke helt fornøyd med layout og funksjonalitet på WinTV2000 og Scheduler programmet. Så derfor lurer jeg på om noen andre vet om andre programmer som fungerer på PVR-350 kortet? Er ikke så nøye med bruk av fjernkontrollen, men blir ett ekstra pluss om den støttes. Gjerne gratis programmer, men er ikke redd for å betale en krone eller fem for ett program som er en bra erstatter. Mer info om hva jeg synes er dårlig med orginal programvare: Scheduler støtter ikke 24timers visning, evt så indikerer den ikke AM/PM som medfører at det blir litt krongelete å programmere opptak av TV programmer. WinTV2000 har funksjonaliteten, men synes at layout og hvordan man gjør ting er litt kronglete designet. Takker på forhånd for alle innspill og forslag. Lurer på akuratt d samma men jeg har ett "pinnacle pctv usb 2" kort .... men jeg MÅ ha funskjon for og se s-videio / videio inngangene i fullskjerm ...? noen som har noen tips da.? er helt blank på det ... -Djgunnah (for de som lurer ... kjører wmc , p3 1 ghz , 1024 mb ram , og ati 9000 kort ...og da pinnacle kortet ) Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Tsar: beklager la ikke merke til innlegget ditt ang vga/dvi etc, ang. vga <-> DVI er det mange faktorer som spiller inn, og som jeg er sikker på du allerede vet Kabel kvalitet, grafikk kort som man bruker, lcd skjermen man bruker o.l. Og jeg vet om alle forhold er til rette for det kan man faktisk få helt ok bilde med vga - og da spesielt på lavere oppløsninger, jo høyere oppløsning skjermen støtter jo større problem vil vga kabelen få i form av begrensing av båndbredde - som gir seg utslag i uskarpt bilde, kjører man til eks. en oppløsning rundt 800x600 vil man kanskje normalt ikke se store forskjellen, men i HD oppløsninger de fleste se forskjellen - da bildet blir skarpere - kan nesten sammenlignes med y/c til rgb(eller kompositt til y/c) i kvalitets forskjell. Ang. komponent <-> vga var det nok en litt vel rask og lite veloverveid uttalelse - beklager den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå