cossiemk1 Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Sliter med å få text på noen av filmene mine når jeg spiller de med xbox, det er stort sett .srt filer til texten, men nå har jeg en jeg ikke får til å virke... Har oppdatert XBMC uten at det hjalp, og filmen spiller fint med text i WMP el VLC... noen som har en idè?? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Ingen som vet noe om det? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) hvilken versjon bruker du? siste stable release av XBMC? forklar din fremgagnsmåte på å finne riktig srt fil til filmen i xbmc for at undertekst automatisk skal vises må dette være slått på og må enten ligge i samme mappe som filmen eller i mappen spesifisert i configen,srt fila må ha samme navn (eksempel uberman3_divx.avi -> uberman3_divx.srt) alternativ to er å bla frem til srt fila du vil bruke etter at du har åpnet fila du vil spille av Endret 6. juni 2006 av texaco Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Ja, bruker siste versjon mener jeg... Og som du ser over, det funker fint på pc`n, så filnavna er jo riktig, ligger i samme mappe, text aktiv osv, og de aller fleste filmer funker fint med text, men ikke Fun with Dick and Jane, den funker bare på pc`n, ingen text i xbox... Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Sjekk mediacenter.xml - altså config'en. Den leter by default i en mappe som heter "subtitles" pluss i mappen der selve xvid'en ligger. Så: F:\movies\dick.and.jane.xvid\dick.and.jane.xvid.avi Legg subs filene i samme mappe som selve filmen. Er det 2 cd'er legger du sub filene til CD1 i CD1 mappa, etc. Sørg så for at Subs er enabled i XBMC. Det gjør du etter at du har startet filmen. Tror du trykker inn ene analog stikken, så får du frem en snedig meny. Beklager, dårlig å forklare. Håper du får det til! Ps. at sub filene har samme navn som filmfilen er kritisk Endret 8. juni 2006 av dark by design Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Kan bare henvise til posten over her.... Jeg VET hvordan jeg setter på text, at sub fila skal i samme mappe, ha samme navn osv.... Les alt over før dere svarer det samme om igjen Lenke til kommentar
roolf Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Har hatt samme problem med enkelte tekstfiler på xbox. Noen har jeg rett og slett ikke fått til å fungere. Tror det har noe med at tekstfilen kan ha vært satt opp feil (selv om den funker på PC) og at xboxen derfor ikke kan vise teksten. Har desverre aldri forsket noe videre på dette, bare observert fenomenet. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) løsning: finn en ny srt fil til filmen http://divxstation.com/subtitles.asp Merk også at siste stable versjon er steingammel, de man får lastet ned nå er ukentlige betaer som testes og tweakes mot en stable release. ergo det dukker litt rare bugs opp i ny og ne. Endret 8. juni 2006 av texaco Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 løsning: finn en ny srt fil til filmen http://divxstation.com/subtitles.asp Merk også at siste stable versjon er steingammel, de man får lastet ned nå er ukentlige betaer som testes og tweakes mot en stable release. ergo det dukker litt rare bugs opp i ny og ne. 6266926[/snapback] Finner ikke noe text til den filmen der, og heller ikke på noen andre steder jeg leter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå