Gå til innhold

kopiere 100gb ....tar tid

eUnaas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har ikke noe å si i det hele tatt hvis du har de rette 80 pins kablene og DMA aktivert. Da kjører du diskene i UDMA 5 og det bør ikke ta mer enn ca. 60 minutter å kopiere 100GB

edit:skriveleif

XP Pro

P4 2.26 GHz

Asus P4S533

512 DDR Apacer PC2700

Gainward GF4 Ti4200

2 stk IBM 120GPX 120GB

WD 1200JB 120GB

Plextor 40/12/40

[ Denne Melding var redigert av: Ferdinand på 2002-10-09 22:21 ]

Lenke til kommentar
Quote:

Ferdinand skrev (2002-10-09 22:19):

Det har ikke noe å si i det hele tatt hvis du har de rette 80 pins kablene og DMA aktivert. Da kjører du diskene i UDMA 5 og det bør ikke ta mer enn ca. 60 minutter å kopiere 100GB

Det har mye på den andre disken du kopierer til. Ingen disker skriver så fort som de leser, Så har du andre på vikninger som kan gjøre at det tar veldig lange tid. Er nok redd at det tar mye mere en 60min.
Lenke til kommentar

Det tar kanskje litt lenger tid noen ganger, for det kommer mye an på hva du skal overføre. Nå har jeg akkurat kopiert 53GB med filmer over til harddisken til en kompis, og det tok 35 minutter. Så da blir det i overkant av en time med 100GB. Det var fra min WD1200JB til hans WD800BB. Det bør ikke ta noe lenger tid med diskene til eunaas hvis alt er satt opp riktig.

Lenke til kommentar

Det har vanvittig mye å si med filstørrelsene og fragmentering.

Det går fortere å kopiere 1000 MB i en sammenhengende fil, enn 50000 filer som totalt utgjør 1000 MB.

Cluster size teller også inn.. går fortere å kopierer store filer hvis du har cluster size på 64 kb, men da taper du endel plass på store volum.

osv osv

Lenke til kommentar
Quote:

virac skrev (2002-10-12 13:56):

Det har vanvittig mye å si med filstørrelsene og fragmentering.

Det går fortere å kopiere 1000 MB i en sammenhengende fil, enn 50000 filer som totalt utgjør 1000 MB.

Cluster size teller også inn.. går fortere å kopierer store filer hvis du har cluster size på 64 kb, men da taper du endel plass på store volum.

osv osv

Jepp, Det du sier er korrekt i mitt tilfelle. Det går fortere på min pc å kopiere en store fil på ca500mb, En det gjør med mangen mp3 filer på ca500mb. Bruker fat32 og cluster størrelsen er 32kb.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...