Gå til innhold

Til ettertanke!!


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest dette forumet+mange andre forum, så har jeg lagt merke til hvor lite som skal til før folket begynner å "skjelle" ut produsenter av hard/software.Er det noen som har tenkt på hva vi som brukere gjør når feilene oppstår? (inkl meg).Det hadde vært artig om noen kunne fortelle oss om feil de har bannet over og funnet en løsning på som skyldes bruker feil. Min påstand er at det i 90% av tilfellene skyldes det brukeren og ikke utstyret.

Et lite exempel: Jeg hadde nettopp satt nytt HK+Cpu+Ram.Maskinen låste seg.Hva gjorde jeg jo jeg forbannet ram brikkene og fikk dem byttet,hjalp ingenting.Jeg begynte å forbanne WINXP, da feilen ikke oppsto i WIN2000.La oxo skylden på OfficeXP, da det viste seg at feilen kom hyppigere men denne instalert. Etter utallige timer med blod og svette viste det seg at feilen lå i et lite program for styring av MTU Verdier for adsl,dette programmet gikk bra under Win2000 men taklet ikke WinXp. Husk å tenke nøye gjenom før vi skjeller ut levrandørenen. De gjør en fabelaktig jobb spør du meg.Det er som regel vi som driter oss ut!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har et poeng.

 

Men når brukeren gjør en feil og deretter ikke finner ut hvordan feilen skal fikses, så er det kanskje litt produsentens feil også. Det finnes jammen mange hardwareprodusenter som har elendige support på produktene sine. Både når det gjelder hjemmesider, telefonsupport, o.l.

Lenke til kommentar

Razul.

Enig i at det er mange produsenter som har dårlig support, men det er ikke grunnlag for å skjelle dem ut slik som det i mange tilfeller blir gjort.Desuten så bør vi som forbrukere kansje sjekke litt på forhånd, jeg er iallafall skeptisk til å kjøpe hardware fra en produsent som ikke har oppdatert driverne sine det siste året.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt med i det eksemplet ditt.

Hvordan kunne du vite at dette var feilen?

Hvis du gjorde alt etter boka, så er vel ikke dette en bruker feil?

Men, jeg fatter poenget. Det er for ofte at brukerene gjør feil. Det er derfor vi trenger support, via dette så lærer vi av våre feil. Det er ofte slik at eldre folk ikke lærer så mye av PC-en, fordi de våger ikke å gjøre så mye. De spør ofte sin sønn om de skal trykke Fortsett eller Avbryt når de skal printe. Men Hardware og Software Support er meget viktig, selv om det er brukerens feil så bør de kunne hjelpe med en god tone

Lenke til kommentar

Joda, mange og kanskje mesteparten av alle feil og ustabilitet er vår skyld.

 

Men husk nå på at brukervennlighet, oppfølging og support er minst halve jobben til hardware-produsentene.

 

Greit nok at adsl-driveren bugger med XP, men burde ikke kanskje leverandøren (evt. ISP'en) vert litt frempå og sagt ifra om dette? Sluttbrukere er "dumme" og gjør masse feil, og det må en god hardware-produsent ta hensyn til.

 

Ellers så er jeg enig i at man kan moderere seg litt og kanskje vurdere muligheten for at det er du selv som har gjort feil.

Lenke til kommentar

Hmmm... jeg har et litt merkelig problem som jeg kunne tenkt meg å få orden på. Har MSI K7T266 Pro2 RU, apacer/nanya ram og t-bird 1.33. Før så hadde jeg et K7S5A hovedkort. Da funka rammen bra, fikk satt den på bra timings osv. Nå så klarer den bare default timings. Dårlig ytelse. Vurderer flere feilkilder: strømforsyninga mi, 300W, har sett at Vcore daler ned i "veldig lite" iblant. Rammen? nei, får da ikke håpe det. Kompatibilitetsproblemer med andre enheter, s.s. isdn-kort?

 

mvv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...