the_ruthless Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg trenger freeware programmer til Linux. Jeg vet ikke særlig mye om dette, har ikke leita noe spesielt, eller sånt. Jeg bare lurer. Og spør. Jeg trenger noe sånt som Macromedia Dreamweaver MX, TopStyle 3 Pro og Adobe Photoshop 7/Adobe Illustrator 10/Macromedia FireWorks MX. Finnes det noen slike fine, greie freeware-programmer til Linux? (Skal brukes til webdesign, for de som ikke skjønte det.) Er forresten leeeeenge siden sist jeg posta her nå. Takk for sist, folkens. :smile: Edit; Skifta siste "Linux" til akkurat det, fra "Mac". _________________ "Let all things be tested; keep to what is good" (1. Tessalonians 5:21) [ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-10-09 22:14 ] Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Jeg trenger freeware programmer til Linux. ....Finnes det noen slike fine, greie freeware-programmer til Mac? Øh? skal du ha det til linux eller mac eller begge delar? Photoshop -> Gimp Ilustrator -> Killustrator [ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-10-09 22:11 ] Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Okej, det er kveld, jeg er trøtt og sliten, og skriver/tenker feil. Mente Linux. KUN Linux. (Jeg har APS7, AI10 og snart Adobe GoLive til Mac på skolen, uansett.) Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 [ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-10-10 10:04 ] Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Virker for meg som om det kanskje er Wine du leter etter. http://www.winehq.com/ Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Virker for meg som om det jeg trenger er freeware-programmer til Linux, med samme funksjoner som Windows-programmene jeg har nevnt før, sånn at jeg slipper å bruke piratkopiert programvare mer. Vil ha alt rent og lovlig. Takk. Så, stadig ingen forslag? Tillegg; Poenget var at Wine ikke hjelper meg særlig med saken. For muligheten til å bruke Wine til Windows-ting på Linux, er jeg fullstendig klar over fra før av. Men tanken var vel god... _________________ "Let all things be tested; keep to what is good" (1. Tessalonians 5:21) [ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-10-11 08:37 ] Lenke til kommentar
ilex Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 du har kafka (til å begynne med kalt kBackpage, men det ble endret for å ikke være useriøse :smile:), vet ikke helt hvilken stage den er på nå men... _________________ "Games lubricate the body and the mind." --Benjamin Franklin [ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-10-11 09:58 ] Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Jeg blir svært takknemlig for å få aktuelle URL's, og ikke BARE navn. Takk. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 en rask google gir dette resultatet, en stund siden siden er blitt oppdatert dog. kafka's hjemmside Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Flere alternativ, takk. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: the_ruthless skrev (2002-10-11 10:27):Flere alternativ, takk. Voldsomt til mas da! men, here goes: Ilustrator: KIllustrator (har muligens skiftet navn). Photoshop: Gimp Dreamweaver: Emacs Ellers så er jeg blank. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Og, siden jeg ikke ser noen linker, kan jeg anta at disse følger som standard med ymse distro'er? Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 "Freeware" er et noe slitt begrep etter min mening, som minner mer om dårlig Windosprogramvare enn Linuxprogrammer. I utgangspunktet er de aller fleste linuxprogrammer sluppet under GPL, som gjør de til fri programvare som du fritt kan benytte, distribuere og til og med modifisere. Beklageligvis (for enkelte, IMHO heldigvis) er det slik at programvare som dreamweaver er sjeldent for linux, det beste alternativet vil nok som enkelte her hevder være å bruke wine for å kjøre native windows programmer. Jeg skjønner at folk vil benytte wysiwyg html-editorer, men selv syns jeg at slike programmer generelt lager stygg kode og dårlige løsninger som ikke engang validerer (validator.w3.org). Screem og Quanta plus er to editorer som er veldig bra IMHO, syns å huske at Quanta i nyeste inkarnasjon også har preview av det du koder. min favoritteditor for html er og blir dog vi.... ) Forøvrig veit jeg at det lurker et par webdesignere på mailinglista til Oslo Linux User Group, du kan jo melde deg på der og poste en henvendelse om hva slags programmer de bruker. https://init.linpro.no/mailman/olug.linux.n...tinfo/olug-list [ Denne Melding var redigert av: argon264 på 2002-10-11 11:44 ] Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: the_ruthless skrev (2002-10-11 11:27):Og, siden jeg ikke ser noen linker, kan jeg anta at disse følger som standard med ymse distro'er? Du kan ikke forvente å få alt på ett sølvfat! De følger med i de fleste distroer, ja! Ett kjapt søk på google hadde gitt deg en link. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå