Gå til innhold

Rismelk er også melk


bonga2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Out of curiosity, hva forventer du å få i karakter?

6253122[/snapback]

 

Fem eller seks. Deres gode tilbakemeldinger her på forumet gjør meg mer og mer sikker på toppkarakter! Takk!

6258358[/snapback]

Noe sier meg at du bør senke forventningene noe.

Lenke til kommentar

Huh, skummet raskt igjennom og kan nok garantere at dersom dette hadde vært en eksamensbesvarelse, så er det svært svært tvilsomt at karakteren vil ligge på øvre halvdel av skalaen. Kanskje tom. stryk vil være innen rekkevidde. Generelt en rotete tekst med mange setninger som bare er nonsens og som ikke gir mening. :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg må si den var vanskelig å lese, spesielt de seksjonene hvor du har brukt - istedet for , når du lager ett innskudd, helt håpløst og spesielt ille hvis du har passert ungdomsskolen. I tillegg er det feil å skyte inn setninger som du gjør DER du gjør det. Eksempelvis i de første par setningene.

 

Fiktivt eksempel "Jeg gikk en tur på stien - eller sprang om jeg får si - bortover til skolen"... Det kommer du til å trekkes for. Det ser sånn, tja, hva skal jeg si?... adekvat diffust ut?

 

Teksten var dårlig, innholdet var dårlig, oppbygningen var til å grine av, og hvorfor i svarte grønne bruker du ord som intrikat uten videre? Det passer ikke i setningen din, annet enn at du prøver å virke voksen.

 

Hva betyr "værdig"?

 

Du får nok toppen en 3'er på denne, da den ikke faller innenfor noen av sjangerne, men er litt av alt.

Lenke til kommentar

Syns synd på den stakkars jævelen som skal rette og gi tilbakemelding på det der. Må jo bli langt som fy.

 

Vet du engang hva et kåseri er?

 

Ikke engang i nærheten av sjangeren. Det er så mye unødvendig, upassende og regelrett feil at det er til å grine av. Teksten gir særdeles lite mening, du formidler jo ingen verdens ting.

 

Prøv å se det fra leserens synspunkt neste gang, dette duger ikke til annet enn å runke til dine egne o-så-fantastiske fremmedord og synonymer. Hva er det du ønsker å oppnå med teksten? Hva er det leseren skal forstå?

 

Hva i alle dager var oppgaveformuleringen forresten?

Lenke til kommentar
Hva betyr "værdig"?

 

 

6258682[/snapback]

 

Tja, noe vanskelig å svare på. Men av ren gjetting ville jeg tippe at det er en måte å utrykke at personen var/er verdig for formålet, mens man samtidig skal skryte over hvor fint vær det er/var.

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Jeg leste ikke hele teksten, men så vidt jeg så, så var der ingen rød tråd. Målet med ett kåseri er å få frem et poeng ved hjelp av sarkasme, ironi, sidesprang og hva det nå måtte være. Små historier forekommer gjerne her og der, men det der var bare en lang historie. Altså, ingen kåseri.

 

Tittelen å teksten gjorde meg interesert, det første jeg tenkte var at påstanden ikke stemmer. Derfor, når jeg begynnte å lese, så regnet jeg med å finne diverse argument for hvorfor rismelk også er melk, eller noe i den duren. Istedet fikk jeg en svært så forvirrende historie, og det eneste som fikk meg til å lese litt videre, var at jeg ville finne poenget med historien din. For alt jeg visste, kunne historien bare være en introduksjon, men det var ikke tilfellet. Jeg ble såpass forvirret og skuffet, at jeg sluttet å lese.

Lenke til kommentar

Bare så alle vet det: Jeg bruker pokker meg ingen tråder i tekstene mine, verken om de er røde eller hva de nå er. Vil ellers takke for god tilbakemelding selv om komplimentene gjentar seg selv nå. Jeg ser frem til å dele nye adekvate kåseri med dere i fremtiden - eller i tiden frem som vi sier i diffus dagligtale.

Endret av bonga2
Lenke til kommentar

Tja, den var forsåvidt morsom å lese, i kraft av at den brukte mange finurlige ord, men det er altfor mange av fremmedordene, og teksten klarte jeg ikke å få til å henge samme.

 

Hadde denne kommet i en lett-versjon, hadde jeg kanskje hevet tommelen for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...