medlem-82104 Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Hei! I dag fikk jeg i posten en ting til gitaren min! jeg åpnet opp, satt i batteriet og spilte på! Men etter 4 mintutter med høy lyd og halvt sprengte høyttalere sto det at batteriet var tomt! Så jeg fant et nytt et, men samme skjedde! Så jeg har betsemt meg for å få tak i en strømadapter til saken! Men jeg begynte å tvile litt på om den trengte AC eller DC adapter da det sto følgene spesifikasjoner jeg trengte til adapteren: "Connect an optional Line 6 (merket på varen) DC-1 power supply and you'll never need a 9-volt battery again! It is also compatible with most popilar 9 volt DC stomp boxes." Spes:................Minimum Nominal Maximum Supply Voltage:...6 VDC 9.6 VDC 16VDC Supply Current:...40mADC 60mADC 100mADC @9.6 VDC Power:...............0.4 Watt 0.6 Watt 1 Watt @9.6VDC Noen som kan hjelpe meg litt ut her med hva slags adapter jeg trenger? Mvh Andak Endret 6. juni 2006 av Andak Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ihvertfall ikke AC adapter, er nok DC (likestrøm) ja Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 I følge de spesifikasjonene du har oppgitt skal du ha en 9-volts likestrømsadapter (9 VDC) som kan levere minimum 100mA. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Noen som har link til hvor jeg kan få kjøpt en som passer? Mvh Andak Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Noen som har link til hvor jeg kan få kjøpt en som passer? Mvh Andak 6253550[/snapback] Biltema eller Clash Ohlson har gjerne multiadaptere som egner seg til slikt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 http://www.biltema.no/products/productlist.asp?iSecId=1066 Har sikkert på Clas Ohlson og Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er en AC til DC adapter du trenger. (AC = Alternating Current = Vekselstrøm) (DC = Direct Current = Likestrøm) Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Husk nå for all del rett polaritet me de adapterne. Som regel er + i senter, men ikke alltid... Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Husk nå for all del rett polaritet me de adapterne. Som regel er + i senter, men ikke alltid... 6254022[/snapback] jo.. Hvis jeg hadde visst hva du mener nå så ja.. det må jeg ikke glemme Ingen som har en link til akkurat en jeg kan kjøpe? Så jeg ikke kjøper no feil stæsj.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå