Vidde1 Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Har kjøpt et hk på Qxl. Asus P5AD2E-Premium. Får det i hus og skal montere det så ser jeg 3 bøyde pinner i sokkel til cpu. Sender mail til selger , første gang får jeg ikke svar så jeg sender en ny. Da får jeg beskjed om å bruke hue litte grann, skrevet på gebrokken norsk, og forstå at det blir bøyde pinner på et slikt hk. Han skriver videre at han ikke har gjort annet enn å holde på med data de siste 8 årene. Da trodde jeg at man hadde lært at man ikke trengte goop i ram-slottene. For å si det sånn, det var et j***la griseri. Greit nok at pinene blir bøyd nedover ved cpu montering, men her er 3 av pinnene er bøyd oppover. Legger ved et par bilder. Ville dere ha tatt sjansen på å montere en cpu på dette? Mvh Vidde Endret 6. juni 2006 av Vidde1 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ta på briller og ei treflis og rett opp pinnene. Du burde ikke prøve å sette i cpu med slike pinner. Lenke til kommentar
Vidde1 Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Ta på briller og ei treflis og rett opp pinnene. Du burde ikke prøve å sette i cpu med slike pinner. 6252612[/snapback] Hvor stor er sjansen for at de bryter? Mvh Vidde Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Heh, det der sender du rett i retur. Det blir IKKE bøyde pinner på et slikt Hk om det behandles rett. Jeg regner også med at det der ALDRI funker. Bruk returrett eller hva du har, jeg hadde aldri i livet gått med på å få noe sånn tilsendt. Da trodde jeg at man hadde lørt an man ikke trengte goop i ram-slottene. For å si det sånn, det var et j***la griseri. Enda en grunn til å sende det rett tilbake. Endret 6. juni 2006 av Neptyr Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Om du ser på "roten" av bøyen vil du få en anelse om hvor mye metalltretthet har ødelagt pinsa. Har de bare blitt bøyd en retning og blitt stående der er det vanligvis null problem å bare bøye de forsiktig tilbake. Er de derimot mer porøse(gjerne også lysere i farge) ved "roten" er sjangsen for at de knekker større. Prøv å bøy de forsiktig tilbake, og følg nøye med på knekken på pinsa. Du kan ikke være for forsiktig her. Har selv vellykket bøyd opp en pin som var tilnærmet 90 grader i forhold til de andre pinsa. Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Selv tror jeg det vil gå. Men vær veldig forsiktig for å se om de kommer til å brekke. Men du kan jo melde om dette til qxl.no. Hvis ikke han har oppgitt skaden i annonsen har du retten på din side. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Selv tror jeg det vil gå. Men vær veldig forsiktig for å se om de kommer til å brekke.Men du kan jo melde om dette til qxl.no. Hvis ikke han har oppgitt skaden i annonsen har du retten på din side. 6252700[/snapback] ..og det er en veldig bra ting! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Goop i ram-slottene? Han kan ikke ha drevet lenge med data Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Da trodde jeg at man hadde lært at man ikke trengte goop i ram-slottene. For å si det sånn, det var et j***la griseri. 6252508[/snapback] Hæ? Er dette en spøk, eller? Han kan da vel ikke ha smurt pasta nedi RAM slotene, ingen er vel så dumme? Og om han har gjort det, så har vel goopen kortslutta HKet? Herre jesus, det der ville jeg sendt tilbake så snart som mulig. Kan du ta bilde av RAM slotene? Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Da trodde jeg at man hadde lært at man ikke trengte goop i ram-slottene. For å si det sånn, det var et j***la griseri. 6252508[/snapback] Hæ? Er dette en spøk, eller? Han kan da vel ikke ha smurt pasta nedi RAM slotene, ingen er vel så dumme? Og om han har gjort det, så har vel goopen kortslutta HKet? Herre jesus, det der ville jeg sendt tilbake så snart som mulig. Kan du ta bilde av RAM slotene? 6270368[/snapback] Goop leder ikke strøm. Det er vel derfor det enda fungerer.. Men trådstarter bør for all del kontakte qxl.no. Skjer det ikke noe via de så er anmeldelse til politiet for svindel eller så går du til Forliksrådet men det koster ca 800 - 900 spenn.. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 hvis noen av pinnene har tøsjet hverandre, kan du sannsynligvis ikke regne med noe særlig, men hvis pinnene ikke er så bøyd så kan du prøve å rette dem opp.... (jeg bruker plastikk tannpirkere fra Lidl fordi de er akkurat så brede som gap-en mellom pinnene på en AMD 939, 940 og 754 prosessor ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 jeg fikk et splitter nytt Abit AW8-MAx med bøyde pinner, og det fiksa jeg med et kjempelite skrujern. De har en tendens til å bøye seg, skjedde hos meg under CPu-bytting, og da tok jeg den rett opp, og satte den nye RETT ned. Tror de har blitt holdt på plass av CPU Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Da trodde jeg at man hadde lært at man ikke trengte goop i ram-slottene. For å si det sånn, det var et j***la griseri. 6252508[/snapback] Hæ? Er dette en spøk, eller? Han kan da vel ikke ha smurt pasta nedi RAM slotene, ingen er vel så dumme? Og om han har gjort det, så har vel goopen kortslutta HKet? Herre jesus, det der ville jeg sendt tilbake så snart som mulig. Kan du ta bilde av RAM slotene? 6270368[/snapback] Goop leder ikke strøm. Det er vel derfor det enda fungerer.. Men trådstarter bør for all del kontakte qxl.no. Skjer det ikke noe via de så er anmeldelse til politiet for svindel eller så går du til Forliksrådet men det koster ca 800 - 900 spenn.. 6270757[/snapback] Tidlegare versjonar av Arctic Silver leder straum. Eg ville aldri akseptert det hovudkortet, krev å få heve kjøpet umiddelbart. Goop i minneslotten og bøyde CPU-pinner? Personen er jo heilt idiot. Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Da trodde jeg at man hadde lært at man ikke trengte goop i ram-slottene. For å si det sånn, det var et j***la griseri. 6252508[/snapback] Hæ? Er dette en spøk, eller? Han kan da vel ikke ha smurt pasta nedi RAM slotene, ingen er vel så dumme? Og om han har gjort det, så har vel goopen kortslutta HKet? Herre jesus, det der ville jeg sendt tilbake så snart som mulig. Kan du ta bilde av RAM slotene? 6270368[/snapback] Goop leder ikke strøm. Det er vel derfor det enda fungerer.. Men trådstarter bør for all del kontakte qxl.no. Skjer det ikke noe via de så er anmeldelse til politiet for svindel eller så går du til Forliksrådet men det koster ca 800 - 900 spenn.. 6270757[/snapback] Tidlegare versjonar av Arctic Silver leder straum. Eg ville aldri akseptert det hovudkortet, krev å få heve kjøpet umiddelbart. Goop i minneslotten og bøyde CPU-pinner? Personen er jo heilt idiot. 6276954[/snapback] Kanskje han ville ha bedre varmeoverføring fra minnebrikkene til hovedkortet? Haha Uansett er det helt på trynet og jeg ville aldri akseptert det Kontakt QXL. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 sier det samme som de foregående postene: meld det til qxl og ikke gi deg før du får et nytt tilsvarende hk eller penga tilbake, slikt kan man ikke finne seg i. men goop i ramslottene? og han her har drevet med data i 8 år? Selv ikke når jeg monterte min første pc falt det meg inn og bruke goop i ramslottene. Men sjekk resten av hket nøye, han har sikkert brukt goop på alle andre kontakter også Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Goop i ramslotten er så latterlig at jeg kan ikke få sakt det en gang, data i 8 år, jeg har drevet med data i åtte år, (fra jeg var 7år ca) og aldri har jeg kommet på tanken på å kline noe sånt noe annet enn oppepå cpu/gpu. Returobjekt Endret 10. juni 2006 av micke090 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå