Lokiboki Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Sikkert ikke mange som bruker XBox360 som DVD-spiller, men jeg kan iallefall bekrefte at avspillingen er _mye_ bedre nå. Fra å være nærmest ubrukelig pga dårlig bildekvalitet, er bildet nå mye bedre. Nesten så jeg mistenker de for endelig å ha implementert oppskalering til 720p. (Slik de skrøt av før lansering, men senere fjernet) 6270632[/snapback] Ja, jeg merker også stor forbedring.. Bedre bilde og problemene jeg før har hatt med ''lagging'' på lyden er helt borte Lenke til kommentar
roolf Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Sikkert ikke mange som bruker XBox360 som DVD-spiller, men jeg kan iallefall bekrefte at avspillingen er _mye_ bedre nå. Fra å være nærmest ubrukelig pga dårlig bildekvalitet, er bildet nå mye bedre. Nesten så jeg mistenker de for endelig å ha implementert oppskalering til 720p. (Slik de skrøt av før lansering, men senere fjernet) 6270632[/snapback] Ja, en av tingene oppdateringen gjør er å oppskalere DVD til oppløsningen som er valgt når man bruker VGA-kabelen. Dette funker ikke over komponent. Da er det vanlig DVD-oppløsning som sendes til TVen og oppskalering til TVens oppløsning skjer i TVen. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, en av tingene oppdateringen gjør er å oppskalere DVD til oppløsningen som er valgt når man bruker VGA-kabelen. Har du dokumentasjon på at dette kun gjelder over VGA? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, en av tingene oppdateringen gjør er å oppskalere DVD til oppløsningen som er valgt når man bruker VGA-kabelen. Har du dokumentasjon på at dette kun gjelder over VGA? 6276979[/snapback] jeg får ikke oppskalering med komponent, det er vel dokumentasjon nok? Lenke til kommentar
redflame Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Ja, en av tingene oppdateringen gjør er å oppskalere DVD til oppløsningen som er valgt når man bruker VGA-kabelen. Har du dokumentasjon på at dette kun gjelder over VGA? 6276979[/snapback] jeg får ikke oppskalering med komponent, det er vel dokumentasjon nok? 6277271[/snapback] Ja det holder for meg Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Ja, en av tingene oppdateringen gjør er å oppskalere DVD til oppløsningen som er valgt når man bruker VGA-kabelen. Har du dokumentasjon på at dette kun gjelder over VGA? 6276979[/snapback] jeg får ikke oppskalering med komponent, det er vel dokumentasjon nok? 6277271[/snapback] Ja det holder for meg 6279137[/snapback] Hmmm... Når jeg trykker info knappen på tv'n min står det 720p når jeg spiller av DVD over component kabelen. Mulig tv'n bløffer, men det hadde jo vært rart? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Ja, en av tingene oppdateringen gjør er å oppskalere DVD til oppløsningen som er valgt når man bruker VGA-kabelen. Har du dokumentasjon på at dette kun gjelder over VGA? 6276979[/snapback] jeg får ikke oppskalering med komponent, det er vel dokumentasjon nok? 6277271[/snapback] Ja det holder for meg 6279137[/snapback] Hmmm... Når jeg trykker info knappen på tv'n min står det 720p når jeg spiller av DVD over component kabelen. Mulig tv'n bløffer, men det hadde jo vært rart? 6302689[/snapback] Tven din som surrer da ja Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Min TV har såvidt jeg vet ikke mulighet til å fortelle meg om den viser 480p eller 720p, men jeg er av den oppfatningen visuelt at dashboard-fanene vises merkbart forskjelling hvis jeg setter oppløsningen til 480p og hvis jeg bruker 720p og tar de frem under DVD-avspilling over komponent. Hvis det som da står over stemmer, så burde fanene være lik, siden den skal dytte ut 480p. Men forskjellen er imidlertid stor. Det er ikke "720p"-kvalitet over fanene i DVD-avspillingen, men det er helt klart bedre enn 480p. Mulig den oppskalerer til 576 linjer for PAL-DVDer på komponent? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Min TV har såvidt jeg vet ikke mulighet til å fortelle meg om den viser 480p eller 720p, men jeg er av den oppfatningen visuelt at dashboard-fanene vises merkbart forskjelling hvis jeg setter oppløsningen til 480p og hvis jeg bruker 720p og tar de frem under DVD-avspilling over komponent. Hvis det som da står over stemmer, så burde fanene være lik, siden den skal dytte ut 480p. Men forskjellen er imidlertid stor. Det er ikke "720p"-kvalitet over fanene i DVD-avspillingen, men det er helt klart bedre enn 480p. Mulig den oppskalerer til 576 linjer for PAL-DVDer på komponent? 6320238[/snapback] er ikke sånn at usa har 480P og Europa har 576P på dvd filmer da? Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ja, det stemmer. Men det hadde vært fint å vite om den dytter ut 576p/720p eller eller ikke da. Og det er jo merkelig om TVen til freke hevder den får 720p over komponent på DVD... Foreløping har jeg latt være å investere i VGA-kabel, da mange sier at fargene blir mer utvannet og blasse. Hvis noen har gjort direkte sammenligninger, så er jeg interessert i å høre deres mening. Kanskje satse på en 30-dagers på Elkjip. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ja, det stemmer. Men det hadde vært fint å vite om den dytter ut 576p/720p eller eller ikke da. Og det er jo merkelig om TVen til freke hevder den får 720p over komponent på DVD... Foreløping har jeg latt være å investere i VGA-kabel, da mange sier at fargene blir mer utvannet og blasse. Hvis noen har gjort direkte sammenligninger, så er jeg interessert i å høre deres mening. Kanskje satse på en 30-dagers på Elkjip. 6321762[/snapback] etter siste dashboard update er utvannet og blasse farger med VGA kabel historie. blitt MYE bedre nå. og min HD tv viser 576P når jeg ser dvd filmer. ingen får 720P med komponent, men med VGA kabel fungerer det supert! Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg mente jeg hadde lest fargeforbedring med VGA Kewell79, men jeg husker ikke hvor. Vet du om noen offisielle linker som bekrefter at fargene er bedre, eller er det bare slik man opplever uten at det er dokumentert noen sted? Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Og er det verdt å investere i Monster kabel, kontra original MS-kabel? Det finnes et merke til (Protech?), men det skal vist være helt elendig. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 ms sin vga kabel er nok best. i alle fall det jeg har hørt. jeg har ms sin, og den funker perfekt. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Bruker du vga kabelen når du skal koble til en HD-READY tv for å få best bilde? Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 oops, sorry. Glemte å nevne at den brukes til en PC skjerm (crt) ikke alltid like lett å huske at ting jeg tenker ikke er lik andres tankegang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå