lordpiet Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Har hatt Matrox G400 MAX i snart 3 år og har nylig oppgradert til Gf4 Ti4200. Var glad for at det hadde TV-ut da jeg har blitt vant til å bruke det. Men pokker så tilbakestående dette kortet er når det gjelder dual monitor/tv-ut i forhold til det "eldgamle" matrox-kortet! Eller er det bare jeg som ikke har funnet ut om innstillingene? Jeg pleide alltid å bruke en funksjon som heter dvd-max i matrox sin software. Den lar deg vise innholdet av alle slags players, i fullscreen på en annen skjerm, og da typisk tv-en. Ser ingen måte å gjøre dette geniale med nview :sad: Det er jo vanlig å bruke tv-ut til nettop dette, da burde man slippe å stille monitoren og stresse for å bare få spille en film... Hvis jeg har gått glipp av noe, så vennligst rettled meg! Lenke til kommentar
brushode Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 er fullstendig enig med deg. nview suger. (har ikke funnet ut av fornuften i det vertfall) bruker tv-tool selv for å se på film. Trykker på en knapp for å bytte mellom tv-modus og vanlig. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 så er ikke nview laget fot TV heller da, det er ment for å bruke flere skjermer samtidig... Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 De har nå laget en tv utgang så kan de pokker meg implementere noe skikkelig støtte for den også! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Det sånn midt mellom galskap og surrealisme ja. Verdens største produsent av gpu'er, som spyr ut drivere raskere enn kvinner skifter mening, klarer ikke å smelle inn en "tv-knapp". Alle andre har løst dette siden før min tid, og noen tyske ? hobbyprogrammere tjener stadig på å løse denne oppgaven for dem.... weird :???: Lenke til kommentar
brushode Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 22:20, skrev RulleRimfrost:Det sånn midt mellom galskap og surrealisme ja. Verdens største produsent av gpu'er, som spyr ut drivere raskere enn kvinner skifter mening, klarer ikke å smelle inn en "tv-knapp". Alle andre har løst dette siden før min tid, og noen tyske ? hobbyprogrammere tjener stadig på å løse denne oppgaven for dem.... weird :???: Kunne ikke blitt mer enig med deg. Burde jo tross alt være 1 museklikk unna å få seg et tv-bilde. ikke gjennom et menyvelde av dimensjoner bare for å få et bilde som f... ikke passer på tv-skjermen. Lenke til kommentar
brushode Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 22:20, skrev RulleRimfrost:Det sånn midt mellom galskap og surrealisme ja. Verdens største produsent av gpu'er, som spyr ut drivere raskere enn kvinner skifter mening, klarer ikke å smelle inn en "tv-knapp". Alle andre har løst dette siden før min tid, og noen tyske ? hobbyprogrammere tjener stadig på å løse denne oppgaven for dem.... weird :???: Kunne ikke blitt mer enig med deg. Burde jo tross alt være 1 museklikk unna å få seg et tv-bilde. ikke gjennom et menyvelde av dimensjoner bare for å få et bilde som f... ikke passer på tv-skjermen. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 tvtool funker ganske fett da? et museklikk og den skifter til tven... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Nview we det værste jeg har vært borte i. Hadde Matrox millenium G400... Er fristet å bytte det mot mot G4 ti4600 kort. Det var så mye enklere på den tiden jeg hadde Matrox... Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 jeg er også i samme situasjon som et par ovenfor. hadde et g400max før, oppgraderte til ti4200... tv-utgangen er helt håpløs i forhold til matrox kortet. jeg er pent nødt til å sette opp en egen video-box med det gamle g400max-kortet.. man er nødt til å velge.. vil jeg spille unreal tournament eller se video på storskjerm? ja takk, begge deler sier nå jeg... kanskje ATI kan levere varene? -- diZrupt0r Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Synes jeg så noe om at problemet med justering av oppløsning var løst i siste driverpakken. Har ikke fått testet, men hadde vært hyggelig. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 22:58, skrev diZrupt0r:...kanskje ATI kan levere varene?... Og det gjør de Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Helt klart. ATI Radeon kan brukes til det meste. Glimrende 3D ytelse, utmerket 2D kvalitet og en svært bra TV utgang som i mange tilfeller gir bedre kvalitet enn DVD spilleren min gjør (og den er jeg i utgangspunktet veldig fornøyd med). - Judaz - Lenke til kommentar
Zitoz Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Helt klart at nvidia har en lang vei å gå, får de kan begynne å måle seg med ati, og muligens også legenden matrox. tv ut et egentlig litt surr på pc syntes jeg, alltså - skal man se film og den slags, så er det vel like greit å bruke en tv som tross alt er tilregnet det behovet. Det er i alle fall min mening.. :-) Lykke til videre med geforce korttet ditt. - Zitoz Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Eneste måten jeg klarer å se divx på tv-en, er å sette tv som primary display i klone menyen. Hvis den er sekundær så er wmp helt sort der filmen skulle være :sad: Sykt tungvindt, og innstillingene blir jo helt feil! Dessuten er nview menyene så sykt mangefoldige og fylt med en blanding av vissvass og uforståelige valg. Får prøve å leve med det :sad: Mulig at det gamle matrox kortet havner i min sekundær maskin, hvis den takler det da (nforce chipset)... Lenke til kommentar
Ever Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Med detonator 40 driverene, går det fint å bruke TV som secondary, å få et skikkelig bilde istedenfor en svart boks. Du må sette secondary til kloning, og gå i tab-en "Overlay controls" og sette fullscreen til secondary. Den viser da all video fra primary på fullscreen secondary. Så kan du surfe rundt med monitoren imens. Men dette oppsettet går veldig dårlig med spill, og det er fortsatt utrolig mye knoting for å skru det av og på. Alt jeg vil ha nå, er en hotkey for å toggle secondary av/på, som husker instillingene. Det er helt på trynet at de ikke har implementert noe så basic, det er jo hundretusenvis av folk med akkurat dette behovet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå