SupRnova Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Nei det er noe totalt dritt! Fattern ble kraftig forbannet og jeg gir meg ikke. 180 kr høres ikke mye ut men for en 14 åring med 50 kr i ukelønn og jobber for å tjene litt så er det ganske mye De pengene skal jeg ha tilbake! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Samme skjedde med meg, jeg bestilte 3 ting og de sendte alle i 3 separerte sendinger. Siden dhl tar en utleggsgebyr på 50 kr pr pakke, så ble det 150kr ekstra kostnad for meg. Det fikk meg til å se rødt. Etter en mail og en tlf fikk jeg tilbakebetalt 200 kr fra pixmania. De 50 kr er et gebyr fra dhl og ikke pixmania, men siden de ikke ga noe info angående dette på siden sin så er det ingen som bør finne seg i noe sånt. Ring og klag. Edit: Av de 180 så er det nok 50 som er utleggsgebyret til dhl. Resten er moms. Man ser først prisen inkl moms på sidene til pixmania, men når man skal betale for varene og frakten er det uten moms. Man må legge til 25% itillegg til den prisen man har betalt. Be faren din sjekke hvor mye de har trukket fra kontoen hans. Jeg har regnet litt på prisen på g5 hos pixmania. Det stemmer ganske bra når jeg tar 25% av selge musa og frakten. Blir ca 130kr moms på både varen og frakten. 50kr tar dhl fordi de la ut momsen for deg. Endret 19. juni 2006 av samye83 Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 hehe, ja var litt kjapp på skrivinga der. Fattern sjekka alt og det var trukken nøyaktig det som var "totalt å betale". Tror dere jeg får pengene tilbake? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Musa koster 462kr på siden dems. Så er det litt for frakten. Ta å sette sammen begge beløpene, blir det 521kr? Jeg tror neppe at de trakk 521kr fra kontoen til faren din. Hvis de har gjort det, så er det svindel. De gjorde ikke det med meg. Sjekke nøye før du ringer og klager, det er nemlig flaut å ta feil. Det du kan få tilbake er det beløpet på 50kr som dhl tar. Skjønner du hva jeg mener? Endret 19. juni 2006 av samye83 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg bestilte min Logitech G5 der. Der ble det "Totalt å betale: 521 NOK" Jeg fikk fattern til å betale med visa og så ventet jeg i spenning Joda, Pakken kom den. Den ble levert på døren fra DHL. Pakken hadde blitt sendt fra Paris i Frankrike. (Dette står det ikke noe om på siden) og så skulle de plutselig ha 180 kr! For hva da?? Jo, det var noe i forbinnelse med toll. Dette forstår jeg da men det er bare forbannende iriterende at jeg måtte plutselig betale over 600 kr for musa istedet for "Totalt å betale: 521 NOK" Tror jeg skal gå vidre med saken til forbruker rådet. Kan vell ikke være låv å oppgi "totalt å betale" og så skal ha enda mere! Synes også det skulle sått at de har lager i Paris! 6339826[/snapback] Alvorlig betalt, DU har ansvaret for TOLL på varer DU kjøper i UTLANDET. Kan faen meg ikke regne med at butikken skal være ansvarlig for at du ikke gidder å lese lover og regler om import av varer over 200NOK. Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Står det noen steder at DE HAR lager I UTLANDET?? EDIT: Musa som du sa kostet 462 NOK. Så var det 100 NOK for frakt med DHL. dette skulle bli 562 NOK. (husket ikke nøyaktig pris akkurat når jeg skrev siste post ) Da ble det "Totalt å betale 526 NOK" dette ble trukket fra konto. Verken mer eller mindre Altså; Da måtte jeg ivirkeligheten "Totalt å betale" 706 kr. Det sto ingen ting om at Pixmania hadde lager i Paris. Og for opplysning så vet jeg at du må betale toll viss varen kommer over 200 kr Endret 19. juni 2006 av ..SupRnova.. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hvis du har betalt 706 kr ialt, da har du betalt for mye. Du har rett til å kreve tilbake pengene dine. Jeg er kjent med betalings systemet dems. Du får ringe å klage. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Holdt på og handle ny mus hos Pixmania pga. OK pris, begynte og lese " anbefalinger" og leste om dyr frakt, siden transportør (DHL) la ut for moms og skulle ha litt penger for den tjenesten i tillegg til frakt på 100,- Handelen hos De blei gravlagt og en norsk webshop fikk handelen (mus, trådløs ruter og "minnepinne"). Kanskje noen øre dyrere, men pakken kom på tre dager Brukte litt tid på og leite fram info om Pixmania, der kom det fram at de holder til i utlandet og at alle varer kommer fra utenlandske lager - ser ut som filosoferinga over de sparte noen forbannelser Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 http://www.pixmania.com/no/no/s_action/qui...l?itag=6653#top Lenke til kommentar
macsmurf3 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 http://www.pixmania.com/no/no/faq-3-8--hvo...orsk-momsy.html Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 180 kroner ekstra i frakt for en skarve mus til pc'n er UHØRT. Håper de blir fjernet fra prisguiden, og heller ført opp i en BANNET webshop guide. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 180 kroner ekstra i frakt for en skarve mus til pc'n er UHØRT.Håper de blir fjernet fra prisguiden, og heller ført opp i en BANNET webshop guide. 6343687[/snapback] Hmm... Du fikk vel med deg at de sender fra utlandet, og at dette dermed utløser momsplikt for varer over 200 kroner, samt høyere fraktkostnader enn varer som sendes fra lager i Norge? Men ja, enig i at de ikke hører hjemme i prisguiden dersom prisene som oppgis der er uten norsk moms og fortollingsgebyr. Har ikke sjekket det, men de må jo i så fall ende opp billigst på alle mulige varer da vil jeg tro? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Pixmania har grei betalingsrutiner, og de tar et beløp uten moms slik at du betaler før selve varen blir sendt. Også kommer det et tilleggsgebyr på 50 kr fra dhl for å legge ut momsen for deg. Husk at frakten er også momspliktig. Slutt å klag på pixmania, syns de har gode priser. Noe tull kan skje med alle webshoper. Takler man ikke moms så bestiller man heller ikke fra utlandet. Endret 20. juni 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Pixmania har grei betalingsrutiner, og de tar et beløp uten moms slik at du betaler før selve varen blir sendt. Også kommer det et tilleggsgebyr på 50 kr fra dhl for å legge ut momsen for deg. Husk at frakten er også momspliktig. Slutt å klag på pixmania, syns de har gode priser. Noe tull kan skje med alle webshoper. Takler man ikke moms så bestiller man heller ikke fra utlandet. 6343930[/snapback] Hehe, takler man ikke moms så bestiller man strengt tatt ikke fra Norge heller... Men forøvrig helt enig, uten at jeg har noe erfaring med selskapet. Likevel blir det jo som sagt for dumt dersom de får figurere i prisguiden UTEN moms og fortollingsgebyr, som jo tilkommer uansett, og som de andre butikkene i prisguiden har inkludert i sine priser. Det sier jo seg selv at de alltid vil komme best ut da. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Prisene på pixmania er inkl moms. Men når de skal ta betalt for varen tar de et beløp uten moms. Jeg og en kompis kjøpte bil stereo der, gikk ganske greit, tok bare tid for dhl klarte å levere tingene. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg ska vertfall holde meg unna! Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Huff, blir jo rent nervøs her. Kjøpte et skjermkort hos dem i går, før jeg hadde lest alt dette. Betalte med visa, fikk oppgitt riktig pris og fraktkostnad med DHL (og i webshoperfaringene er det DHL som får de aller fleste klagene). Så jeg skulle jo være på rimelig trygg grunn i forhold til akkurat de tingene. Men de høres jo ikke helt seriøse ut her. Og kortet jeg kjøpte er deres eget merke. Burde jeg forte meg å avbestille? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Nylig gikk franske Nomatica konkurs. En ganske stor webshop som rettet seg direkte mot blant annet norske forbrukere. De nordmennene som kjøpte derfra, står nå helt uten rettigheter i forhold til reklamasjon da varene ble bestilt fra utlandet, og ikke fra norsk importør (det er da selve butikken som står ansvarlig, men når den er borte...). I beste fall får man produsentens garanti, som ofte er et år, og ikke fem års reklamasjonsrett som man har krav på i følge norsk lov. I tillegg vil garanti/reklamasjonssaker, returer og det meste annet være tyngre å gjennomføre da de er basert i utlandet. Kjøp fra en norsk forhandler, som har lager og kontor i Norge. Da ikke bare støtter du norsk nærlingsliv (elektronikk er uansett ganske billig i Norge), men du er bedre sikret med tanke på faren for retur og produksjonsfeil. Lettere å be om support direkte fra norsk importør også, om forhandlere ikke kan svare på et spesifikt spørsmål. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Argh! Mine erfaringer med det kjøpet så langt: - Pixmania KLARTE IKKE å skaffe meg tekniske spesifikasjoner på skjermkortet. - Når pakken ble stoppet i tollen gjorde ingen noenting. Pixmania, som satt på telefonnummeret, DHL, som bør ha sittet på telefonnummeret og i alle fall visst hva som hadde skjedd, eller tollvesenet, som bare burde kunne slå opp i telefonkatalogen. Eller slått opp personnummeret mitt i etellerannet register, siden de trengte det. Istedenfor å vente i en uke til jeg ringte for å høre hvor ting ble av. - Og når DHL kom på døra til slutt og jeg ikke var hjemme, lot de liksågodt være å ringe slik de hadde lovet, til telefonnummeret jeg hadde ringt dem og bekreftet! Lapp på døra, og dro igjen. De kan glemme at jeg betaler noen ekstrautgift for dette. Jeg høres bortskjemt ut nå. Men jeg er sur: aldri har jeg vært borti dårligere ordninger eller mer likegyldig service, enn denne kombinasjonen her. Og, sorry, Pixmania: Selv om det er DHL som viser lav pålitelighet her, er det DERES valg at dere samarbeider med DHL, dermed deres ansvar å sørge for at dette fungerer. Og dere VET at pakken må igjennom tollen (DHL har i hvertfall vært borti dette før utfra kundeerfaringene deres, de bør kunne fortelle dere det), så dette er ikke vanskelig å forutse. Dette er ikke svindel. Men det er omtrent like effektivt til å kjeppjage kunder fra dere. Funker ikke dette kortet kommer jeg til Paris og tar dere! Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det er for så vidt helt normalt å betale tollen for den varen du bestiller fra utlandet. Det er ditt ansvar. Så lenge det står på nettshopen sin side at de har lager i utlandet betyr dette at du må betale tollen. Som oftest en fordell å lese vilkår osv. før du bestiller noe fra en nettshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå