Gå til innhold

Dansk TV2 til tider dårlig sendekvalitet (UPC Oslo

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Oslo har digital UPC dekoder og har Dansk TV2 og DR1 siden kona er dansk. Sliter vedlig med dårlig bilde på Danske TV2 innimellom. Det blir mer og mer støy i bildet til bildet forsvinner helt. Dette er et periodisk problem. Det blir gradivis dårlig for så å bli bedre igjen.

Alle andre kanaler er perfekte. Menyene i dekoderen feiler heller ingen ting. Kun sende signalet på Dansk TV2. Er det andre som ser på denne kanalen her som sliter med dette?

Skal sies at jeg ikke ser så vanvittige mye på TV, men de to siste fredagene har det ihvertfall blitt skikkelig krøll på sendinga, midt under humorserien Klovn.

De gangene jeg har klaget har jeg fått til svar at det ikke er noen andre som har meldt inn dette problemet. De ber meg om å sjekke scartkabler og lignende . Bullshit så lenge alle andre kanaler er perfekte. Begynner å bli dritt lei. Dette er tross alt en vare jeg betaler for som jeg ikke får.

Fint om folk hiver på kommentarer om de har bra eller dårlig signal og om de så Klovn de to siste fredagene. Det er kanskje ikke så mange her med danske aner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sånn på min tv og. Men har ikke UPC, og jeg bor i Tromsø. Har Canal Digital analog kabel. Har 2 tver, en oppe og en nede. Tven nede viser alle kanaler perfekt stort sett, null problem. Samme gjør videospilleren oppe. Men så kommer vi til den andre tven, og den er en Phillips fra 94 ca. Har samme problemet som deg, og dette gjelder kun de kanalene på frekvenser over 400 mhz. De kan være krystall klar hele tiden til de plutselig blir gradvis skurrete. Så til slutt detter de ut. Så går det kanskje en halvtime og de er klar igjen. Dette er et klassisk fenomen på eldre tver eller tver av dårlig kvalitet, de klarer ikke såpass høye frekvenser på slike "moderne" kabel nett, som både brukes til internett og digital tv osv, osv. Antar du har en analog dekoder, eller at dansk Tv2 er "analog på digital" slik som Anal Digital kjører på noen av kanalene, siden du sier den blir skurrete.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er sånn på min tv og. Men har ikke UPC, og jeg bor i Tromsø. Har Canal Digital analog kabel. Har 2 tver, en oppe og en nede. Tven nede viser alle kanaler perfekt stort sett, null problem. Samme gjør videospilleren oppe. Men så kommer vi til den andre tven, og den er en Phillips fra 94 ca. Har samme problemet som deg, og dette gjelder kun de kanalene på frekvenser over 400 mhz. De kan være krystall klar hele tiden til de plutselig blir gradvis skurrete. Så til slutt detter de ut. Så går det kanskje en halvtime og de er klar igjen. Dette er et klassisk fenomen på eldre tver eller tver av dårlig kvalitet, de klarer ikke såpass høye frekvenser på slike "moderne" kabel nett, som både brukes til internett og digital tv osv, osv.  Antar du har en analog dekoder, eller at dansk Tv2 er  "analog på digital" slik som Anal Digital kjører på noen av kanalene, siden du sier den blir skurrete.

6256599[/snapback]

Takk for svar du! Har vært på ferie i nesten tre uker uten internett, derav sent svar. TV'en jeg har er vel ca 7-8 år gammel. Det er en Nokia !00 Hz Tv og skal være av forholdvis grei kvalitet. Ganske så flatt billedrør og kurrant bilde har den. Om det er TV'en eller signalet over 400 Mhz er uvist. Hvordan "ser" jeg hvilken frekens de forskjellige kanalene ligger på når jeg bruker digital dekoder? Der kommer jo kanalene "av seg selv" uten at man stiller dem inn. Trodde selve Canal Digitla DVBTuneren tunet kanalen her og at TV'en dermed ble en passiv monitor som viste bildet via scart. Derfor skulle det vel ikke si noe om hva slags TV jeg har koblet til? Correct me if I'm wrong....

Lenke til kommentar

Ah, antok du hadde Analog dekoder, siden du nevnte gradvis støy. Digital er jo en annen matter. Slå hånden i bordet og ring levrandøren straks! Kabel-tv folket har dårlig nok signal som det er. Men det kan jo være du blir forstyrret av en radio, om du har det koblet til. Eller internett, så koble det ut.

Lenke til kommentar
Ah, antok du hadde Analog dekoder, siden du nevnte gradvis støy. Digital er jo en annen matter. Slå hånden i bordet og ring levrandøren straks! Kabel-tv folket har dårlig nok signal som det er. Men det kan jo være du blir forstyrret av en radio, om du har det koblet til. Eller internett, så koble det ut.

6395896[/snapback]

Vel feilen på bildet jeg har er akkuratt som du beskriver. Det tar en halvtime og blir gradvis dårligere og dårliger til det blir gradvis badre og badre igjen. Jævelig irriterende når det er et program jeg har satt meg ned for å se.

Alle andre kanaler jeg abonnerer på fungere i midlertidig perfekt.

Lenke til kommentar

Tja, men hvis dekoderen "KUN" kjøres over scart, er det jo som du sier en "passiv monitor". Da skal ikke alderen på den ha så mye med saken og gjøre. Men som sagt skru alt av radio og annen drit som er koblet til, sjekk evetuelt på kvaliteten på kabelen mellom dekoder og vegg-uttak, for det kan ha en del med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Tja, men hvis dekoderen "KUN" kjøres over scart, er det jo som du sier en "passiv monitor". Da skal ikke alderen på den ha så mye med saken og gjøre. Men som sagt skru alt av radio og annen drit som er koblet til, sjekk evetuelt på kvaliteten på kabelen mellom dekoder og vegg-uttak, for det kan ha en del med saken å gjøre.

6396144[/snapback]

Må vel være en sammenheng mellom feil du har og den jeg har når symptomene er det samme? Blir gradvis værre for så å bli bedre. Har en trådløs router stående 40 cm fra dekoder. Som sagt så er dkun dette et periodisk problem som typisk opptrer fredag kveld klokka 01.00 når jeg skal se KLOVN i reprise på Dansk TV2. Resten av kvelden kan samme kanal være ok selv om vi surfer på nette med to trådløse pcer. Vi ahr ingen aradio. Kan dog hende naboen har. bor i blokk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...