WebKnight Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ser at elkjøp tar 10 øre/bilde (10x15 cm) nå og tenkte derfor å sende inn en del bilder (ca 750 stk) I den anledning har jeg noen spørgesmål. Røde øyne - Da det er røde øyne ute og går på mange av bildene lurer jeg på hvilket program som enklest kan rette på dette uten at det blir stygt. Har brukt Picasa sin funksjon som jeg synes er grei når den funker, men problemet er at den ikke alltid gjør det, den gjenkjenner ikke alltid røde øyne slik at det røde forsvinner. Beskjæring - Tenkte her å benytte Picasa, noe spess man bør tenke på når man beskjærer bildene? Picasa har en egen innstilling som gjør formatet om til 10-15, den er vel ok og bruke, eller hva sier dere. Bør jeg vurdere andre programmer? Annet - Er det noen andre tips i forbindelse med fremkalling. Har der noen kule effekter som kan brukes, bør man beholde bildene mest mulig orginale eller bør man behandle kontrast, lys, farger etc. Vet at smaken er som baken og at det med justeringer kommer an på øyet som ser, men likevel interessert i hva dere både glade amatører og proffer mener Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Photoshop Elements kan fjerne røde øyne (også batch). Forøvrigt er Elkjøps tilbud på kopiering av bilder (dvs utskrift på papir) og ikke fremkalling. Digitale bilder skal ikke fremkalles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå