Gå til innhold

skal kjøpe meg tv-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du bare skal ta opp fra en paraboltuner så trenger du ikke TV kort. Går like bra med et skjermkort med video-inn.

Hvis du skal ta opp analog TV så har Hauppauge en del bra kort.

6256286[/snapback]

jeg ahr lyst på tv kort...

hva av Hauppauge vil du anbefalle ?

Lenke til kommentar

Har selv et 150 MCE. MCE versjonen kommer bare med driver, ikke software. Det forutsetter at du bruker MediaCenter eller tilsvarende, f.eks MediaPortal. 500 MCE har 2 tunere.

350 kommer med Hauppauge sin software.

Ellers finnes mange eksterne USB kort, og diverse digitale DVB varianter.

Lenke til kommentar

Har også lyst til å kjøpe tv-kort. Har hørt mye bra om ATI Theater 550 pro. Noen som har erfaringer? Hvilken produsent bør en kjøpe kort fra? Sapphire, powercolor etc..?

Ser på ATI-sidene at det skal komme ut Theater 650 pr nå og...

Lenke til kommentar

Analoge kort med HW encoding som er generelt anbefalt -

Hauppuage PVR 150, 250, 350, 500 (1300 dualtuner analog/dvb)

Nvidia Nvtv

Ati theater 550 basert kort (650 blir dualtuner med støtte for dvb-t)

DVB kort regnes FireDTV/FloppyDTV som kanskje det beste støtter vanlig mpeg 2 HDTV sendinger, men ikke DVBs2 sendinger.

Ellers er hauppauges nexus - s ofte anbefalt.

Disse kortene er generelt ok supportert i 3dje part programvare, og drivere ganske så 'mature', alle kort har sine fordeler og svakheter, totalt sett er vel de analoge med HW nevnt ovenfor ganske så like i kvalitet.

Noe tenke på om man vil ha dvb tuner - du må ha dual lnb på parabol om du skal kunne velge kanaler uavhengi av hverandre på pc og stasjonære tuner, og at du tenker på plass for CI modul om du skal se annet en ukoda sendinger - og dermed et kort ekstra.

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar

Når du ikke får svar kan du regne med det ikke er så mange som har erfaring med det.

Jeg kjenner ikke til den, ej heller har jeg sett noen tester av den - og vet da heller ikke hvordan kompatibiliteten er mot 3'dje part HTPC programvare.

Til sitt bruk fungerer den sikkert bra, men om den funferer på SageTv, MediaPortal, Beyond TV osv osv får du ta en kjapp google og se om du finner noen info.

Lenke til kommentar

Kjøp Hauppage eller Leadtek. Hauppage WinTV-PVR350 eller Leadtek WinFast PVR2000, disse er de to fremste fra disse produsentene, såvidt jeg har forstått. Sjekk spesifikasjoner angående paraboltuner. Det er vel analoge signaler, greit å koble inn det.. :cool:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...