Gripne Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Tror det ligger litt i kortene at plutselig ytre skade ikke kan være påført av deg selv. Visst er det både ytre og plutselig om du får et raserianfall og knuser mobilen din med en hammer. Men ansvaret ligger fortsatt helt og holdent på deg. Dersom en annen hadde tatt ut sinne på telefonen din er det en helt annen sak og du kunne ikke vært klandret såfremt du ikke opptrådde uaktsomt. "Forsikringsagenten" Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Mobilforsikringene man får gjennom operatører har helt siden den spede begynnelse vært skrevet om i diverse aviser o.l. da de i svært mange tilfeller bare er å kaste penger ut av vinduet. Som sagt, det er ikke en ulykkesforsikring, og de fleste er bedre dekket av reiseforsikringen enn mobilforsikringen uten at de vet det. Det som i grunnen har skjedd her er at trådstarter har kjøpt et produkt uten å sette seg inn i hva produktet er, og når han deretter oppdager hva det er han har kjøpt, blir han sint og begynner å kreve ting. Dette er (etter min mening) en ganske umoden ting å gjøre. Men når han da begynner å "true" netcom med at han skal mase på de til de gir seg, få familiemedlemer og venner til å skifte operatør, etc. blir det egentlig bare humoristisk. Tror noen Netcom bryr seg om de mister de 10-15 kundene vedkommende kunne kommet til å påvirke. Det ville sette like små spor på resultatet som et sandkorn på stranden. Dessuten er det stor sjanse for at de bytter til en annen operatør som enten er eid av, eller leier netverk av Netcom. Selv har jeg aldri valgt å kaste bort penger på mobilforsikring, da jeg har vært smart nok til å sette meg inn i hva forsikringen innebærer og forstått at jeg er bedre dekket av min reiseforsikring. Endret 23. juni 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Mobilforsikringene man får gjennom operatører har helt siden den spede begynnelse vært skrevet om i diverse aviser o.l. da de i svært mange tilfeller bare er å kaste penger ut av vinduet. Som sagt, det er ikke en ulykkesforsikring, og de fleste er bedre dekket av reiseforsikringen enn mobilforsikringen uten at de vet det. Det som i grunnen har skjedd her er at trådstarter har kjøpt et produkt uten å sette seg inn i hva produktet er, og når han deretter oppdager hva det er han har kjøpt, blir han sint og begynner å kreve ting. Dette er (etter min mening) en ganske umoden ting å gjøre. Men når han da begynner å "true" netcom med at han skal mase på de til de gir seg, få familiemedlemer og venner til å skifte operatør, etc. blir det egentlig bare humoristisk. Tror noen Netcom bryr seg om de mister de 10-15 kundene vedkommende kunne kommet til å påvirke. Det ville sette like små spor på resultatet som et sandkorn på stranden. Dessuten er det stor sjanse for at de bytter til en annen operatør som enten er eid av, eller leier netverk av Netcom. Selv har jeg aldri valgt å kaste bort penger på mobilforsikring, da jeg har vært smart nok til å sette meg inn i hva forsikringen innebærer og forstått at jeg er bedre dekket av min reiseforsikring. 8928545[/snapback] Du kommer med et godt poeng, veldig mange personer i Norge inngår daglig avtaler, godtar vilkår og utfører bestillinger uten å lese gjennom hva man faktisk går med på. Så kommer den dagen man ønsker å benytte seg av forsikringen, heve et kjøp eller reklamere på et produkt til kundeservice uten å bli hørt. For så å bli irritert og oppgitt, selv om man ikke har grunn til det siden det er ens eget ansvar å sette seg inn i vilkår o.l. Selvfølgelig finnes det unntak hvor firma har vilkår som er i konflikt med lovgivning eller god forretningsskikk, men det gjelder så vidt jeg kan se ikke i trådstarters tilfelle. Selv om trådstarter setter i gang korstog mot Netcom kommer han overveiende sannsynlig ikke til å vinne frem. Jeg syntes det er interessant med slike tråder for å belyse tema som mobilforsikring, et problem med forsikring er gjerne uklarheter i bruken av terminologien man finner i vilkårene. Noen forsikringsvilkår jeg har lest kan være vanskelig å få full forståelse av, men det er likevel viktig å lese dem og spørre forsikringsselskapet før man bestiller tjenesten eller skade oppstår. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Denne tråden er over et år gammel, og ble bumpet opp på ny. Stenges. Om man hadde noe å tilføye, eller en ny forsikringssak, lag gjerne en ny tråd . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg