bufodill Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Personlig skjønner jeg ikke en gang at dette er en diskusjon. Trådstarter har i mine øyne gjort en personlig blemme, og leter etter måter å få dekket sitt økonomiske tap. Forsikringsbransjen kan jo ikke gi bort penger til alle som tabbet seg ut, da hadde det vært vanskelig å drive forsikringsselskap. For disse, har de tabbeforsikring. Det dekker nesten alt. Når det er sagt, er det forbrukernes egen feil at det har blitt vanskeligere å få igjen på mobilforsikringene. For det første er folk veldig uforsiktige med telefonene sine, det er tross alt ofte snakk om elektroniske duppeditter som koster 2-5 000 kroner, og folk behandler de som leketøy. Dessuten kjenner vi vel alle en eller flere som har utnyttet at de kan få seg "gratis" ny mobil med å "miste" den? Jeg hater de, det kalles forsikringssvindel, og går bare utover oss ærlige. Lenke til kommentar
Normann Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 bla bla bla skadet i det ytre, ny mobil, bla bla bla 6251681[/snapback] ring til FBI nrk eller tv2 hjelper deg! 6251687[/snapback] Det var vel litt vel overdramatisk? Tror du "FBI på nrk" eller "TV2 Hjelper deg" fikser dette slik som du ser på tv? Du har nok sett litt for TV lille gutt. Forbrukerrådet hadde vært en bedre ting, eller evt. gå i butikken du kjøpte telefonen og klage. Slik skal jo ikke skje. EDIT: Den lå under puta, som jeg mener er et sikkert sted å ha den. Alle legger den jo under puta når de skal høre vibrasjonen. Dette blir for useriøst. ALLE legger ikke mobilen under puta for å høre vibrasjonen. Skal du liksom gå til Netcom og si det der? Du mener også at under puta i en køyeseng 2 meter over gulvet er et trygt/sikkert sted å legge telefonen? Lykke til med den reklamasjonen sier nå jeg! 6253676[/snapback] Ja, du går vel kansje med mobilen teipet fast til kroppen din 24 timer i døgnet, så den ikke kan falle i bakken? Får du ikke erstatning kan du hvertfall få Netcom til å bytte navn på forsikringen. Det blir helt feil å kalle den totalforsikring! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Flyttes over til operatør og tjenester-kategorien då dette er snakk om ei tjeneste Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Ja, du går vel kansje med mobilen teipet fast til kroppen din 24 timer i døgnet, så den ikke kan falle i bakken? Får du ikke erstatning kan du hvertfall få Netcom til å bytte navn på forsikringen. Det blir helt feil å kalle den totalforsikring! 6253981[/snapback] Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sier at å legge telefonen under puten i en køyeseng 2 meter over gulvet er å vente på at den skal falle ned. Om ikke det så er det ihvertfall ikke et trygt sted å legge telefonen av flere årsaker. 1. Når man sover kan man ikke holde tilsyn til telefonen, noe som gjør at den kan falle når som helst uten at du vet det. 2. En pute "beskytter" ikke en telefon altfor godt heller. Skal ikke mer til at du snur på deg, til at mobilen faller ned fra sengen 3. Hadde vært greiere i 1. "etasje" av sengen. To meters fall er mye for en mobil, noe som gjorde at den ble såpass ødelagt og "herpet". 4. At jeg ikke har flere argumenter. Hvis du ser gjennom telefon-"samlingen" din, så finner du nok et par ganske ripete og ødelagte telefoner, eller? Hvis den er så dyr som du snakker om (3400 kroner) så ta bedre vare på telefonen din da. Endret 6. juni 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 unnskyld meg,,, men når du er så "uforsiktig" som dette så er det jo klart at ikke forsikringen gjelder... du kunne like godt bare kasta mobilen alt du kunne ned i aslfalt og krevd ny.... selv om du har forsikring gir ikke det deg rett til å være ekstra uforsiktig med telefonen... dette er din feil og en forsikring dekker jo selfølgelig ikke dette... tenk bedre etter neste gang.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 unnskyld meg,,, men når du er så "uforsiktig" som dette så er det jo klart at ikke forsikringen gjelder... du kunne like godt bare kasta mobilen alt du kunne ned i aslfalt og krevd ny.... selv om du har forsikring gir ikke det deg rett til å være ekstra uforsiktig med telefonen... dette er din feil og en forsikring dekker jo selfølgelig ikke dette... tenk bedre etter neste gang.. 6254097[/snapback] Var dette jeg prøvde å få frem også. Ta vare på telefonen hvis den er så dyr som du mener den er. Telefoner tåler ikke alt selv om du har Total-Forsikring fra Netcom, og den dekker jammen meg ikke alle tenkelige skader. Ulykkesforsikring derimot, gir deg forsikring når uhellet er ute og dekker skader som dette. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ja det nytter nok ikke å gå videre med denne saken nei. Og om en telefon tåler et fall på to meter kommer an på telefonen. Min D500 tålte et fall fra 2. etasje, men det er OT. Man kan ikke si at det som skjedde i denne saken var at "uhellet var ute!" For her burde trådstarter tenkt litt lengre om han vil ha telefonen igjen på forsikringa. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Nå er det en del her som ikke helt oppfatter hva saken går ut på... Det er en grunn til at forsikringsavtaler er omfattende, de skal dekke alle tenkelige scenarioer, når dem så ikke har fått dette med i avtalen så skal dem dekke skaden. Dette er det faktisk veldig liten tvil om, en annen sak er om dem godtar slikt, forsikringsbransjen er ikke akkurat kjent for å gi seg med det første. Alle slike saker som dette blir avslått første gangen, i håp om at forsikringstakeren vil gi opp. De har kalkulert med hvor mange som vil gå videre med saken og hvor mange som stopper ved første avslag.. Stå på, du har en sterk sak, men du må nok jobbe for pengene... Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Sukk Netcom & Telenor = kjeltringpakk Jeg prøver konsekvent å holde meg langt unna disse aktørene. Til trådstarter : Kjip sak - ikke gi deg !! **Edit** Har ikke lest vilkårene til denne forsikringen, snakker kun av erfaring med diverse abonnement hos disse aktørene. Har kun hatt problemer, brukt mye tid og ikke minst penger på feil som de har gjort. Endret 6. juni 2006 av iggipop Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hvordan kan noen se dette som en sterk sak? Forklar meg, for dette er jo trådstarters egen feil! Jeg ser det ikke som veldig trygt og legge mobiltelefonen under puta 2 meter oppe i luften! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Nå er det en del her som ikke helt oppfatter hva saken går ut på... Det er en grunn til at forsikringsavtaler er omfattende, de skal dekke alle tenkelige scenarioer, når dem så ikke har fått dette med i avtalen så skal dem dekke skaden. Dette er det faktisk veldig liten tvil om, en annen sak er om dem godtar slikt, forsikringsbransjen er ikke akkurat kjent for å gi seg med det første. Alle slike saker som dette blir avslått første gangen, i håp om at forsikringstakeren vil gi opp. De har kalkulert med hvor mange som vil gå videre med saken og hvor mange som stopper ved første avslag.. Stå på, du har en sterk sak, men du må nok jobbe for pengene... 6254245[/snapback] Han har nok ikke sitt på det rene. Denne forsikringer dekker ikke slike saker som dette. Han har selv lagt telefonen på et uttrygt sted, og det er hans egen feil at telefonen er ødelagt. Ulykkesforsikring gir han forsikring når uhellet er ute, altså, når det ikke er hans egen feil, men en ulykke (det ligger i ordet) Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er slik at en her på forumet fikk penger på forsikringen en gang han hadde mobilen sin på en hylle festet til siden av sin loftseng. i løpet av natten skal han visst ha dyttet den med hendene. Dette fikk han igjennom. Men dette ser ut som et tilfelle, hvor jeg skulle tro, at det gikk an å få det igjennom. Uansett lykke til Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Alle forsikringer har sine begrensninger og styrker, for å hindre at dem blir for dyr, for lett å utnytte, eller rett å slett å treffe ønsket målgruppe, osv.. Som nevt mange ganger tidligere, så er Netcom forsikring en vanlig forsikring, beregnet mot tyveri, ran, missbruk osv, og ikke en idiot forsikring. (Slik det delvis virker som om trådstarter gir uttrykk for..) En resk lesing av Forsikrings vilkårene (Noe foresten ALLE forsikringer har, og det er opp til kunden selv å gjøre seg forstått med..) vil gi det følgende om hva forsikringen dekker: Under punkt 5. HVILKE SKADER FORSIKRINGEN DEKKER.. *Tap av eller skade på mobiltelefoner som følge av en plutselig og uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri.. Punkt 1. Plutselig og uforutsett: Dvs. Det må være en plutselig skade som du ikke kan forutse.. Å dem fleste må være enig å i kunne "forutse" at man kan miste mobilen ut av ei 2m høy køy seng, hvis den eneste sikringen du har, er at den ligger under puten, som du selv bruker og ligger på.. ;-) (Meina å ha hørt i ei Libras reklame, noe om at vi menesker skifter sove stilling mere ein 100 ganger i løpet av ei natt.. å bare en av dem er nok, te å snu deg i runt, samtidlig som du tar med deg puten, og skubber mobilen ut av sengen.. :-| ) Punkt 2. Ytre årsak: D magiske ordet her, er Ytre årsak.. dvs. d kan ikke være deg selv som har skuld i noe, da du ikke er en ytte årsak.. Derav kommer det som er nevnt tidligere, Nemlig at det må være noen andres skuld, eller iallefall ikke noe du har kontroll over.. (Eks. noen hoppet på deg, eller kastet noe på deg, som gjor at den falt ut av selgen, da du ikke har noe styring over hva andre gjør..) Konklusjon: Dette var klart en skade som du burde ha forutsett, og som samtidlig ikke skuldes en ytre påvirkning.. Begge to klare forutsetninger, for at forsikringen skall gjelde.. (Desverre for trådstarter..) At trådstarter skall kontakte, eller bringe saken til TV2 hjelper deg, forbruker rådet osv. er bare bortkastet tid. Da dem så klart ikke tar tak i slike sakker, da disse vilkårene kommer klart fram i forsikrings vilkårene for Netcom forsikring.. (Kort sakt: Når du kjøper ein vare (I denne saken, en Forsikring), så må du så klart samtidlig sette det inn i hva den varen er for noe, eller i denne saken: hva den dekker, osv.. (Da det å ikke gjøre det, ikke gir deg bedre vilkår, en den ellers ville gjort. (Det blir nesten det samme som å skrive under på noe, for etterpå å ikke godta det, fordi at du ikke leste det.. Sånn satt GANSKE på spissen.. ) *Noen kan så klar si at dette er en dårlig forsikring, pga. dens begrensninger.. Men sammenligner du eksempel Telenors forsikring, (Som er den andre operatøren som tilbyr Mobil forsikring via operatøren, her i Norge..) så vil du set at det er en "dårligere" forsikring, da den ikke dekker vannskade, noe Netcoms sin gjør. (Men igjen, så er Telenors sin 10,- billigere, pga den grunn.. ) Er du ute etter en IDIOT forsikring, så er muligens EL-Kjøp forsikring noe for deg.. Da den dekker nesten alt, av skade, så lenge du ikke bevist har gjort det med vilje.. Men her, har også den sine begrensninger.. for det første, så må alt betales med en gang, og kosten en del mere en hva Telenors og netcoms løsninger.. Men det vesentligste her, er ordet SKade, da Ja, Elkjøps sin løsning dekker så å si alt av skade, men ingenting hvis den blir mistet, stjelt, eller på noen andre måter ikke kan bringes til butikken.. Noe som kansje er den mest vanlige tingen som skjer med en "normal" mobil bruker, som behandler mobilen etter hvilken verdi den virkelig er.. Personlig, så har jeg ikke noe tilovers for Elkjøp forsikring, da det for normale personer som viser hensyn, ikke er til noe hjelp.. Å skull noe skje, så får du så lel dekket det via normal garanti og reklamsjon.. (Da du går ut i fra at normale hensynsfulle personer, ikke vil komme til å velte TVen, for så å knuse den i XXX biter, osv.. ) Personlig, så har jeg nå Telenor Forsikring, og er i prosessen i å gå over til Netcom.. (Der jeg så klart, også skall ha mobil forsikring på mitt mobil abb.. ) Ps. Skreiv dette i ein fei, mens e samtildig følgte med på noe på TVen.. Så venligs komenter det faglige innholdet her, og ikke eventuelle skirve feil osv.. (Da jeg veit at dem er langt i fra perfekt.. ) My her er også satt på spissen, eller er ganske forenklett, for å gjøre det enklere/klarere å forstå, osv.. (Så ikke ta lt 100% bokstavelig talt.. ) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) jeg fatter ikke hvordan dere får under puta til å bli utrygt! det er for meg et mye tryggere sted enn oppå nattbordet, og jeg finner ofte mobilen min under puta når jeg ikke vet hvor den er. min mobil detter på gulvet når den ikke ligger under puta, ikke motsatt, og jeg mener her at forsikringstaker burde ha fått ny mobil. *edit* etter siste inlegg, forandrer jeg halveis mening, men den forsikrings avtalen, eller hva det nå ble kalt kan fort missforståes. jeg vet iallefall jeg gjorde det nå... Endret 6. juni 2006 av tha stoffi Lenke til kommentar
teo31 Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hei, Sjekk følgende artikkel på mobilen.no: http://www.mobilen.no/wip4/mobilforsikring...r-d.epl?id=5700 TeO Lenke til kommentar
ColeyMoley Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Ok, at "alle"legger den under puta, var bare et annet ord for "hvem som helst". Men samma det. Jeg tror jeg bare skal ringe inn til forsikrings-folka en gang til, satse på å få snakke med en annet, også komme med enda fastere og konkrete argumenter enn første gangen. Hvis ikke det går, oppfordrer jeg hele slekta og alle venner til å ikke velge netcom^^ Jeg gir ikke opp så lett:P Endret 6. juni 2006 av ColeyMoley Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg legger som oftest ting som jeg vil oppbevare sikkert under hodeputa. (Det være seg gunner`n, pornobladene, kredittkort og ja, mobiltelefonen.. Jeg anser denne plasseringen som veldig sikker.. Uansett hvor meget jeg rører meg om natta så rører ikke puta seg så mye. Høyden fra gulvet har ingenting å si. Om ikke denne plasseringen av mobilen er sikker så er ingen det. Det kan forresten ikke bevises at det har vært ytre påvirkninger som har gjort at mobilen har falt ned, men man kan heller ikke bevise det motsatte, at personen har gjort dette selv. Han har sovet og kan ikke regnes som tilregnelig da. Vi snakker om at personer som voldtar i søvne blir frifunnet, så hvorfor i all verden skal man ikke få igjen på forsikringen for en skarve mobil.. Lenke til kommentar
ColeyMoley Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg tror jeg bare skal ringe inn til forsikrings-folka en gang til, satse på å få snakke med en annet, også komme med enda fastere og konkrete argumenter enn første gangen. Hvis ikke det går, oppfordrer jeg hele slekta og alle venner til å ikke velge netcom^^ Jeg gir ikke opp så lett:P Lenke til kommentar
Nulle Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 NetCom og forsikringen NetCom bruker er ikke samme selskap. Jeg mener du ikke kan klandre NetCom for dette i det hele tatt. En stiv avgjørelse ja, men er det så lurt å oppbevare en gjenstand til nesten 4000,- kr løst 2 meter over bakken? Alt for få leser villkårene før de skriver under.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 det var ikke løst! under puta er fast og trygt, det er jo nesten det samme som å teipe den fast jo! *snakker nå av egen erfaring* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg