haarod Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) I disse dager (tirsdag-torsdag) jobber jeg med muntlig eksamen. Jeg kom opp i samfunnsfag og trakk temaet; Menneskeverd. Jeg skal belyse temaet gjennom to emner; menneskerettigheter og 2. verdenskrig. Jeg føler at jeg har brukbar kontroll på prosjektet. Jeg har tenkt å snakke om grunntankene for menneskerettighetene, menneskeverden - at alle skal ha like rettigheter, naturens fornuft, alle betyr like mye. Jeg vil prøve å snakke litt om mine egne tanker om de gamle grekerne som kom opp med dette. Og belyse menneskeverd gjennom 2. verdenskrig er en mye lettere oppgave. Det enkelt å finne stoff, og enkelt å snakke om. Jeg kan snakke om menneskesynet til Hitler; hvordan han mente at rase avgjorde om du var "bra" eller "dårlig". Har dere noen tips til meg? Tar i mot alt av tips, linker, andre ting jeg kan ha med i presentasjonen, tips til powerpoint, etc. Haakon Endret 7. juni 2006 av HKoN- Lenke til kommentar
haarod Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Ingen som kan hjelpe meg med hva jeg kan snakke om under temaet "Menneskeverd"? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 For det første skal man ikke bumpe før etter tre dager (med mindre reglene er endret). For det andre finnes det en slik tråd i OT-baren. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Er det ikke 24 timer a? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Uansett brukte du mindre enn det begge gangene xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå