Gå til innhold

Hovedkort til Pentium 4


Noki

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenker på å oppgradere pc'en min...begynner å blir litt gammel nå:)

 

Tenker jeg går for en Pentium 4...men er litt i tvil om hvilket hovedkort jeg skal velge. Jeg så at Asus P4B533-E ble "best i test" i Pcworld. Jeg har egentlig ikke tenkt å overklokke noe særlig.

 

Hvilket hovedkort vil dere anbefale?

 

Og hvilken minnebrikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-10 19:17, skrev DragonXP:

Hvor finner du specs på dette Asus kortet? Kan ikke se noe på Asus sin web (http://www.asus.com/mb/socket478/p4pe/overview.htm) som tyder på at kortet skulle ha RAID. Hva betyr P4PE/GL/SATA/GD? SATA er greit, men hva med GL og GD?


 

GL = Gigabit LAN

GD vil jeg tro står for "Gold". Dette er versjoner av Asus-kortene som leveres med en programvarepakke fra Intervideo.

 

Som det sies her kan nok P4PE i dag være et bedre valg enn P4B533-E -- P4PE er ganske enkelt etterfølgeren til dette kortet. Kortet leveres vel også bl.a. med FireWire.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-10 19:12, skrev Flavabone:

Quote:


Den 2002-10-10 12:40, skrev The DiM:

ABIT SR7-8. Støtte fir AGP 8x,
USB 3.0;
Innebygd Lyd og DDR400. SiS schipset. Fåes til rundt 1000 lappen på komplett.no


-GJ-


 

Jeg hadde ingen aning om at USB 3.0 hadde ankommet markedet
:grin:

 

 

Joa, det går i en susende fart nå! Men det blir ikke en standard før om noen år så det er vel ingen vits i å ha det....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-12 00:59, skrev Snekker`n:

Msi 845 pe Max2 er det beste kortet jeg har testet til nå koster bare 1100.- hos psdata



 

Deen koster faktisk under 1000,- akkurat nå. Riktig nok uten raid and stuffs. Men som sagt meget rimelig!

Folk vil med tiden komme ut med tester om dette hovedkortet. Jeg vil komme med endelig resultater løpet av neste uke! Har bestilt den i dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...